Wojciech Bąkowski – ur. 1979 w Poznaniu. Mieszka i pracuje w Poznaniu.
Absolwent poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych (2005); dyplom uzyskał w Pracowni Audiosfery Leszka Knaflewskiego oraz w Pracowni Filmu Animowanego Hieronima Neumanna. Jest autorem filmów animowanych, wideo, audioperformansów, muzyki alternatywnej, rysownikiem i grafikiem. Tworzy filmy pisząc bezpośrednio na taśmie filmowej, eksperymentuje z głosem, tworząc syntezę obrazu i dźwięku. Jego filmy charakteryzuje bezpośredniość i lapidarność obserwacji oraz humor. W 2004 r. założył grupę muzyczną KOT, dla której pisze teksty i muzykę. Jest też liderem zespołu muzycznego Czykita oraz członkiem stowarzyszenia PINKPUNK. W 2007 wspólnie z Radosławem Szlagą, Tomaszem Mrozem, Konradem Smoleńskim i Piotrem Bosackim utworzył grupę artystyczną PENERSTWO. Wystawy: Idziesz ze mną? – Gdzie? – W dupę ciemną (Galeria LETO, 2008), Establishment (CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2008), Pipy Lalek (Muzeum Narodowe w Poznaniu, 2007), PENERSTWO (Galeria PGR Art, Gdańsk, 2007), Made In (Musées de Strasbourg, 2005).
Jan Christensen – ur . 1977 r. w Kopenhadze. Mieszka i pracuje w Berlinie.
Studiował w Oslo National Academy of the Arts (1997–2000). Tworzy przede wszystkim instalacje site-specific wewnątrz architektury, a także malarskie interwencje w przestrzeni miejskiej. Jego malarstwo ścienne anektuje ściany, podłogi, sufity, zacierając podziały architektoniczne lub minimalizując wrażenie pustki wnętrz (m.in. Horror vacui, 2007). W swoich projektach czerpie z tradycji murali, graffiti, planów architektonicznych oraz designu. Pracuje także jako kurator. Wystawy: Camera Studies (Galleri MGM, Oslo, 2008), All Those Moments Will Be Lost (Stenersenmuseet , Oslo, 2008), Relative Value (Atle Gerhardsen , Berlin, 2007), BAR-Code Program (S.M.A.K., Gandawa, 2006), Forward Momentum Kunsthaus Baselland, Muttenz/Bazylea, 2006), Unfinished Painting (Yvon Lambert , Nowy Jork, 2005).
Maurycy Gomulicki – ur. 1969 w Warszawie. Mieszka i pracuje w mieście Meksyk i w Warszawie. Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1987–1992). Autor fotografii, grafiki komputerowej, instalacji, murali, mozaik, komiksy, książek artystycznych i dzienników fotograficznych dokumentujących egzotyczne podróże oraz codzienne sytuacje. Eksploruje obszary popkultury i „kultury przyjemności”, kolekcjonuje i prezentuje ich przejawy jako swoiste archiwum obsesyjnych wyobrażeń. Wystawy i projekty: Wolta Wawa (Galeria LETO, Warszawa, 2008), Eco Fever (Museo Experimental El Eco, miasto Meksyk, 2008), Pink Bridge (San Diego Children’s Museum, 2008), Kultura i beton (Kordegarda, Warszawa, 2007), Pink Not Dead! (w ramach W samym centrum uwagi, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2006), Energy Stills (Saps, miasto Meksyk, 2003), ABCDF – Visual Dictionary of Mexico City (miasto Meksyk, 2003), Szczeliny – Muca (Rzym, miasto Meksyk, 2002).
Katarzyna Kozyra – ur. 1963 w Warszawie. Mieszka i pracuje w Warszawie i Berlinie. Ukończyła studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom w pracowni rzeźby Grzegorza Kowalskiego (Piramida zwierząt, 1993). Autorka fotografii, wideo, wideoinstalacji i performansów, uznawana za czołową artystkę nurtu krytycznego. Większość prac Kozyry oscyluje wokół problematyki śmierci, okaleczenia, inności i wykluczenia, cielesności, seksualności, a przede wszystkim kwestii różnicy płciowej i relacji płci, które rozpoznaje, analizuje i kwestionuje przełamując w języku wizualnym ich kulturowe konstrukcje (Łaźnia, 1997, Łaźnia męska, 1999 i Święto wiosny, 2000). W 1999 roku zdobyła także wyróżnienie na Biennale w Wenecji za wideoinstalację Łaźnia męska. Dyskurs ciała i płci kontynuuje w realizowanym od 2003 roku projekcie W sztuce marzenia stają się rzeczywistością złożonym z filmów, performansów, spektakli, w których dylematy dotyczące tożsamości i identyfikacji eksploruje wcielając się w postaci diwy operowej, drag queen, Olimpii z opery Offenbacha, czy Królewny Śnieżki. Wystawy i projekty: Święto wiosny (La Merlan Scene National, Marsylia, 2007), W sztuce marzenia stają się rzeczywistością (BWA, Wrocław, 2007; DAAD, Berlin, 2006), Opowieść zimowa (BWA Zielona Góra, BWA Wrocław, 2006), Lekcja tańca (Hebel Theater, Berlin, 2004), Non so Piu cosa son, cosa faccio… (Galleria Civica di Arte Contemporanea, Trento, Postmasters Gallery, New York, 2004) i in. www.katarzynakozyra.com.pl
Josefine Lyche – ur. 1973 w Bergen, Norwegia. Mieszka i pracuje w Oslo i Paryżu. Ukończyła Oslo National Academy of the Arts (2000–2004), studiowała także na wydziale filozofii uniwersytetu w Bergen. Tworzy instalacje z wykorzystaniem różnych mediów – malarstwa ściennego, wideo, przedmiotów, tekstów, fotografii. Podejmuje w nich tematykę eskapizmu, utopii, marzeń sennych, psychodelii, złudzeń optycznych zacierających granice między realnym i nierealnym. Często powstają one w relacji do konkretnej architektury, fizycznej powierzchni ścian, znosząc neutralny charakter galeryjnych wnętrz i prowokując widza do aktywnego odbioru. Wystawy: White Nights/White Knights (Galerie Jones, Kolonia, 2008), Tomorrow Always Belongs to Us (Göteborgs Konsthall, Göteborg, 2008), Remake (Kunstnerforbundet, z Ane Graff, Oslo, 2008), Cosmic Dropout (0047, Oslo, 2001), Galleri Trafo (Asker, 2007), Örebro Universitets Konsthall (Örebro, 2006), Random Works (Galleri MGM, Oslo, 2005), Fragments of fear (z Ane Graff, Galleri 21:24, Oslo, 2003).
The Midget Gallery – artystyczny projekt Katarzyny Kozyry – galeria pretendująca do miana najmniejszej na świecie, prowadzona przez karły, znane z wcześniejszego filmu artystki Opowieść zimowa (z cyklu W sztuce marzenia stają się rzeczywistością). Rozpoczęła działalność w 2004 nielegalnym pokazem filmów Kozyry na biennale w Berlinie. W tym samym roku wtargnęła na targi sztuki Art Frieze w Londynie, skąd została wyrzucona przez samego dyrektora targów. W 2005 pojawiła się w roli klienta na targach Art Basel, wybierając i negocjując zakup dzieła do kolekcji Dakisa Joannou. W 2008 w trakcie otwarcia kolejnego biennale w Berlinie zorganizowała konkurencyjne I Midget Biennale, na którym pokazała pracę Z jaskiń do Art Basel i e-fluxu. Częściową rekonstrukcję tej pracy według projektu Katarzyny Kozyry prezentujemy w ramach wystawy Pod ścianą. Dzieło nakreśla historię sztuki, od jej początków w mrokach jaskiń naszych przodków do powstania międzynarodowego rynku sztuki i e-fluxu.
Mark Mulroney – ur. 1977, Dutton (Pensylwania, USA). Mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Studiował zarządzanie hotelami i kasynami na University of Nevada w Reno, przez kilka lat pracował w kasyno w Las Vegas. Potem studiował malarstwo na San Diego State University (1996) oraz na University of California w Santa Barbara (2000). Do 2005 roku uczył w różnych ośrodkach akademickich, m.in. w Art Institute w San Francisco i San Diego State University. Tworzy murale, obrazy, rysunki, kolaże oraz instalacje wykorzystujące techniki mieszane, w których porusza kwestie związane z katolicyzmem czy konsumeryzmem. Wystawy: What fits in your mouth doesn’t always fit in your stomach (Gregory Lind Gallery, San Francisco, 2007), A Schizophrenic Collapse (Mixed Greens Gallery, Nowy Jork, 2006), Dropping Rocks from Helicopters (Richard Heller Gallery, Santa Monica, 2005).
Anna Myca – ur. 1966 w Świdwinie. Mieszka i pracuje w Warszawie. Ukończyła Wydział Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1991), w pracowni Stefana Gierowskiego i pracowni malarstwa ściennego Edwarda Tarkowskiego. Inspirowała się sztuką prawosławia i ornamentyką ikon tworząc obrazy, w których spod warstw farby prześwitywały zatarte formy. Tworzy również malarstwo ścienne oraz instalacje z wykorzystaniem różnych materiałów wchodzące w relacje z zastaną architekturą wewnętrzną i zewnętrzną. W malarstwie ściennym wykorzystywała technikę sgraffito gdzie malarstwo łączyła z reliefem i rzeźbą. Wystawy: Gra w bluszcze (akcja w przestrzeni miejskiej, Zachęta, Warszawa, 2008), Zanurzenie (Galeria Arsenał, Białystok, 2004), Związki niemożliwe (Galeria Klimy Bocheńskiej, 2006), Kolekcja jesień-zima 2003 (Kordegarda, Warszawa, 2003), Ucieczka do Bizancjum IV (1996, Galeria Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa), Germinations 8 (1995, European Biennial for Young Artists, Academy of Fine Arts, De Beyard Galery, Breda), OrientATION – 4th International Istanbul Biennia (1995, Istambuł).
Robin Rohde – ur. 1976 w Kapsztadzie. Mieszka i pracuje w Berlinie. W 1998 roku uzyskał dyplom w dziedzinie sztuk pięknych na Technikon Wotwatersrand w Johannesburgu w Republice Południowej Afryki. Studiował także w South African School of Film, Telvision and Dramatic Art. Tworzy fotografie i filmy będące zapisem jego performansów. Pracuje w przestrzeni publicznej – tłem jego działań są ściany, chodniki, boiska, z którymi wchodzi w interakcje, animując je rysunkami i przypadkowymi, znalezionymi przedmiotami. Wystawy: Empty pockets (Perry Rubenstein Gallery, Nowy Jork, 2008), Who Saw Who? (South Bank Centre, Londyn, 2008), Perry Rubenstein Gallery (Nowy Jork, 2007, 2004), Walk Off (Haus der Kunst, Monachium, 2007), Shiseido Gallery (Tokio, 2006), The Storyteller (FRAC Champagne-Ardenne, 2006), Street Smart (Rubell Family Collection, Miami, 2005), The Score (Artist Space, Nowy Jork, 2004), Fresh (performans w South African National Gallery, Kapsztad, 2000).
Yngvild K. Rolland – ur . 1977 w Moss, Norwegia. Mieszka i pracuje w Oslo.
Studiowała w Oslo National Academy of the Arts oraz w Camberwell College of Arts w Londynie. Tworzy instalacje, obrazy, przedmioty, w których poprzez eksplorację zjawisk kultury masowej ujawnia paradoksy współczesnego społeczeństwa. Efektem zainteresowania wpływami muzyki i kultury rockowej na współczesną scenę artystyczną była wystawa i festiwal muzyczny (2005), współorganizowany przez grupę artystyczną Verse Chorus Verse (Rolland, Steffen Håndlykken, Christian Blandhoel). Wystawy: Last Chance to See the Show (Point Ephémère (w ramach Hot Desking, Manifesta 7/ CuratorLab, Paryż, 2008), Explum 08 (Internacional Arte Actual, Murcia, 2008), Return to Start (0047, Oslo, 2008), Leif Magne Tangens (Skien, 2007).
Paul Zografakis – ur . 1975 w St. Louis, Missouri. Obecnie przebywa na stypendium Fulbrighta w Grecji. Ukończył San Francisco Art Institute i Miami University w Oxfordzie. Tworzy prace w różnych, często mieszanych technikach: kolaż, murale, instalacje, wideo. Porusza zagadnienia komunikacji i poznania, odnosi się do popularnych tematów wizualnych i społecznych, badając świadome lub nieświadome przekazy, jakie się w nich kryją. Realizuje także performanse w przestrzeni publicznej, wymuszające interakcje z otoczeniem. Wystawy: Paradise Lost (Little Tree Gallery, San Francisco, 2007), MFA Thesis Exhibition (Fort Mason Center, San Francisco, 2005), Book on Tape (Diego Rivera Gallery, San Francisco, 2004). Performanse: Waiting for a Sign (Union Square San Francisco, 2006), One Eyed Warrior (Žižkov Namesti, Tabor, Czechy, 2006), Form/Reform (Oakland Gallery, Oakland, 2005), The Pitch (New Langton Arts, San Francisco, 2005).