O nas

7. edycja konkursu
±∞Zachęta/prace doktoranckie

Fundacja GESSEL dla Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki ogłasza 7. edycję konkursu ±∞Zachęta/prace doktoranckie

Za nami sześć edycji programu, kilkunastu nagrodzonych laureatów. Słyszymy od nich, że stypendia Fundacji Gessel dla Zachęty dodają energii, motywacji i umożliwiają szersze badania. Chcemy dalej wspierać młodych badaczy, bo widzimy, że to ma naprawdę sens.

±∞Zachęta to program dla wszystkich, którzy w swoich pracach doktorskich poruszają jedno z następujących zagadnień w odniesieniu do Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki:

  • polityki kulturalnej PRL; 
  • historii wystawiennictwa i muzeologii; 
  • mecenatu państwa; monografii artystów; 
  • ekonomii; 
  • problemów prawnych; 
  • funkcjonowania instytucji kultury w dobie transformacji.

Wspieramy stypendialnie doktorantów na ostatnim etapie pisania dysertacji, mających ciekawe idee, projekty, pomysły, które realizują w obszarze badań nad współczesną teorią i historią sztuki i kultury.

Zapraszamy do wysyłania wniosków stypendialnych do 30 lipca 2021 r.

Potrzebne dokumenty i formularze znajdą Państwo poniżej.

Fundacja GESSEL dla Zachęty-Narodowej Galerii Sztuki powstała w styczniu 2013 roku wolą dwóch założycieli-fundatorów: Kancelarii GESSEL oraz Zachęty w celu wspierania Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w zakresie upowszechniania sztuki współczesnej oraz promocji instytucji widzianej jako ważny element kulturotwórczy w dziejach polskiej sztuki i polityki kulturalnej.

Wyniki 6. edycji konkursu ±∞Zachęta
Prace magisterskie

Fundacja pragnie z satysfakcją i uznaniem odnotować, że na konkurs wpłynęło wyjątkowo dużo prac – różnorodnych dyscyplinarnie i metodologicznie. Wśród nich prace dwóch autorek jednoznacznie wyróżniły się zarówno dojrzałością badawczą, jak i pionierskim ujęciem tematu. Stąd członkinie Jury podjęły jednogłośnie decyzję o przyznaniu dwóch, równorzędnych pierwszych nagród.

Nagrody w wysokości 5000 zł za najlepszą pracę magisterską otrzymują:

Michalina Sablik z pracę „Rekonstrukcja Międzynarodowych Spotkań Artystów »Performance and Body« w Galerii Labirynt w Lublinie w 1978 r.”

oraz

Zofia Maciejka Sikorska za pracę „»Rzecz o wierności sobie« – Heleny Krajewskiej zaangażowanie w socrealizm po socrealizmie”.

 

Równocześnie Jury postanowiło przyznać dwa honorowe wyróżnienia (w kolejności alfabetycznej) dla:

Matyldy Izabeli Borcuch za pracę pt.: „Modele narracji wystawienniczych. Wokół koncepcji kuratorskich Elżbiety Grabskiej Paryż i artyści polscy. 1900–1918. Wokół E. A. Bourdelle’a.”

Za znakomite opracowanie ważnego tematu, ciekawy sposób pisania oraz pionierskie badania czyniące pracę nie tylko istotną dyscyplinarnie, ale także intelektualnie inspirującą.

Niny Truszkowskiej za pracę pt.: „Fenomen Zbigniewa Warpechowskiego. Analiza uznania i konstytuowania pozycji artystycznej”

Za przekonujące zastosowanie wybranej metodologii, rzucające nowe światło na stosunkowo szeroko opracowany temat.

Jednocześnie po przeprowadzeniu analizy, Jury podjęło decyzję o nieprzyznaniu w tej edycji stypendium doktoranckiego, gdyż żaden z wniosków nie uzyskał pozytywnej oceny sformułowanej w oparciu o kryteria wymienionych w regulaminie Programu.

Program stypendialny ±∞Zachęta

Celem Programu ±∞Zachęta jest wsparcie  finansowe badaczy, którzy w swoich pracach podejmują analizę tematów powiązanych z szeroko pojętą działalnością Zachęty-Narodowej Galerii Sztuki, począwszy od powstania TZSP, poprzez Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Państwową Galerię Sztuki aż po Zachętę – Narodową Galerię Sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem przynajmniej jednego z następujących zagadnień: polityki kulturalnej PRL; historii wystawiennictwa i muzeologii; mecenatu państwa; monografii artystów; ekonomii; problemów prawnych; funkcjonowania instytucji kultury w dobie transformacji. Program skierowany jest do kierunków humanistycznych oraz ekonomicznych.

CELE PROGRAMU:

Celem Programu ±∞Zachęta jest wspieranie magistrantów i doktorantów mających ciekawe idee, projekty, pomysły, które realizują w obszarze badań nad współczesną teorią i historią sztuki i kultury.

DO KOGO JEST SKIEROWANY:

Program ±∞Zachęta jest kierowany do młodych badaczy, doktorantów, magistrantów studiujących na polskich państwowych i prywatnych  szkołach wyższych lub w Państwowej Akademii Nauk.

ZAŁOŻENIA MERYTORYCZNE:

Program ±∞Zachęta dotyczy prac naukowych z obszaru humanistyki, tematyką  lub obszarem badań obejmujących  działalność lub archiwa i zbiory Zachęty (Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie), Centralnego Biura Wystaw Artystycznych, Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki ze szczególnym uwzględnieniem historii najnowszej (od 1945 roku)

Program ma na celu wsparcie badaczy, którzy w swoich pracach podejmują analizę tematów powiązanych  z szeroko pojętą działalnością TZSP, Centralnego Biura Wystaw Artystycznych, Państwowej Galerii Sztuki oraz Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem przynajmniej jednego z następujących zagadnień:  polityki kulturalnej PRL; historii  wystawiennictwa i muzeologii; mecenatu państwa; monografii artystów; ekonomii; problemów prawnych; funkcjonowania instytucji kultury w dobie transformacji.

Autorem Programu jest Fundacja GESSEL dla Zachęty -  Narodowej Galerii Sztuki.
 


 

Dokumenty do pobrania

Założenia programu (pdf)

Regulamin programu (pdf)

Formularz zgłoszeniowy (docx)

Kryteria oceny (pdf)

Wzór umowy stypendialnej (magistrowie) (pdf)

Wzór umowy stypendialnej (doktoranci) (pdf)

Stypendyści programu ±∞Zachęta
Krzysztof Kościuczuk

ur. 1983. Absolwent Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, w którym pod kierunkiem prof. Waldemara Baraniewskiego przygotował pracę magisterską dotyczącą praktyk kuratorskich Haralda Szeemanna. Uczestniczył w projekcie badawczym „To Each His Own Reality. The Notion of the Real in the Fine Arts of France, West Germany, East Germany and Poland between 1960 and 1989” realizowanym przez Deutsches Forum für Kunstgeschichte w Paryżu (2012-2015). Obecnie w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod kierunkiem dr. Hab. Joanny Sosnowskiej przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą wystawom w oficjalnych instytucjach kultury PRL w latach 60. i 70, wśród których istotne miejsce zajmuje Galeria Zachęta – ówczesne Centralne Biuro Wystaw Artystycznych.

Współpracował przy organizacji wystaw m.in. w Galerii Arsenał w Białymstoku, Fundacji Galerii Foksal, Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, Martin-Gropius-Bau w Berlinie. Autor i współredaktor tłumaczeń książek oraz tekstów do katalogów – m.in. publikacji towarzyszącej 7 Biennale w Berlinie (2012), prezentacji w Pawilonie Polskim na 13th Biennale Architektury w Wenecji (2012) oraz tekstów Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927–1957). Jest członkiem komitetu redakcyjnego przewodnika My Art Guide. East Central Europe. Publikował m.in. w Abitare, Artforum, Camera Austria, Frieze, Frieze d/e, Roczniku Historii Sztuki. Jest redaktorem współpracującym magazynu Frieze.

Zofia Czartoryska

historyczka sztuki, socjolożka, kuratorka. Pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Absolwentka Kolegium MISH UW i Faculty of Arts and Social Sciences Maastricht University. W przeszłości związana m.in. z Marian Goodman Gallery w Nowym Jorku i Programem II Polskiego Radia. Uczestniczyła w międzynarodowym projekcie badawczym "Lifting the Curtain. Central European Architectural Networks", prezentowanym na 14. Biennale Architektury w Wenecji. Współkuratorka wystaw "Po co wojny są na świecie" (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2016) i "Nie jestem już psem" (Muzeum Śląskie w Katowicach, 2017). Publikowała m.in. w Gazecie Wyborczej, Magazynie Szum, Kwartalniku Rzut i Studies in History & Theory of Architecture. Stypendystka Rządu Holenderskiego w ramach The Huyghens Scholarship Programme i Fundacji Gessel dla Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki. Wykłada historię sztuki XX w. w Areszcie Śledczym na Grochowie.

Tomasz Szczepanek

ur. 1988. Absolwent Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. W pracy magisterskiej pt. Koniec sztuki – teatr posthistoryczny przygotowanej pod opieką prof. dr hab. Iwony Lorenc opisał zmiany zachodzące w obrębie świata sztuki na przestrzeni wieków według Arthura C. Danto oraz wskazał na występowanie analogicznych procesów w historii teatru. Po ukończeniu studiów reżyserskich rozpoczął studia doktoranckie w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Prace nad rozprawą prowadzi w Zakładzie Estetyki pod kierunkiem prof. dr hab. Iwony Lorenc. Jako autor tekstów naukowych współpracował m.in. z „Art Inquiry. Recherches sur les arts”, „Estetyką i krytyką”. Wygłaszał referaty dotyczące współczesnej sztuki oraz zjawisk kulturowych związanych z późną nowoczesnością na konferencjach w Polsce i za granicą: w Korei Południowej, Kanadzie, Szwecji. Ponadto prowadzi zajęcia z filozofii współczesnej i queeru na Uniwersytecie Otwartym Uniwersytetu Warszawskiego. Jako reżyser współpracował m.in. z Teatrem Żydowskim im. Estery i Idy Kamińskich w Warszawie, Wrocławskim Teatrem Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego, Teatrem Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, gdzie pracował również jako konsultant literacki (2012-2015). Jego spektakle były pokazywane na różnych festiwalach teatralnych, m.in. na Festiwalu Debiutantów Pierwszy Kontakt w Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu czy TR.DOC w TR Warszawa.

Anna Wandzel

kulturoznawczyni i antropolożka, doktorantka w Instytucie Kultury Polskiej UW, absolwentka Kolegium MISH UW. Pracuje w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni (oddziale Muzeum Narodowego w Warszawie), a także prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim. Jej zainteresowania badawcze obejmują sztukę środowiskową, kulturową historię polskiej neoawangardy, zaangażowane praktyki artystyczne i popkulturę. Publikowała m.in. w „Tekstach Drugich”, „Przeglądzie Humanistycznym” i „Res Publice Nowej”, a także współredagowała wraz z dr Weroniką Parfianowicz-Vertun książkę Ćwiczenia z mieszkania. Praktyki, polityki, estetyki, która ukaże się w 2018 roku nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie przygotowuje pracę doktorską pod kierunkiem prof. Agnieszki Karpowicz na temat sprawczości roślin w polskiej sztuce współczesnej. Od 2014 roku jest członkinią Koła Naukowego Socjologii Publicznej i redaktorką polskiej edycji kwartalnika International Sociological Association (ISA) „Globalny Dialog”. Była wielokrotną laureatką stypendiów dla najlepszych studentów i doktorantów UW, a także stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Regularnie opowiada o swoich badaniach na licznych polskich i międzynarodowych konferencjach.

Alicja Nawracaj

ur. 1993. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie oraz Uniwersytecie Warszawskim. Autorka pracy licencjackiej pt. „Lucjan Wędrychowski - Kuszenie św. Antoniego - przykład obrazowania mistyki chrześcijańskiej” (2015). Wyróżniona w konkursie stypendialnym ±∞Zachęta za pracę magisterską pt. „Wystawy grafiki brytyjskiej w gmachu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w latach 1900-1914” (2017). Współpracowała z Muzeum Narodowym w Krakowie, Galerią Grafiki i Plakatu oraz Zachętą - Narodową Galerią Sztuki. Na co dzień związana z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Weronika Kobylińska-Bunsch

absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i studium Związku Polskich Artystów Fotografików. Doktorantka na Wydziale Historycznym UW, gdzie pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Pieńkosa przygotowuje rozprawę o polskiej przed- i powojennej fotografii awangardowej. Prowadzi zajęcia w Instytucie Historii Sztuki UW oraz PWSFTviT w Łodzi. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej („START”), Fundacji z Brzezia Lanckorońskich oraz laureatka stypendium twórczego z budżetu MKiDN. Zastępca redaktor naczelnej czasopisma „Dagerotyp. Studia z historii i teorii fotografii”. W 2018 roku ukazała się publikacja Architektura w krajobrazie: harmonia — kompromis — konflikt pod jej redakcją. W projekcie badawczym dr hab. Gabrieli Świtek Historia wystaw w Zachęcie – Centralnym Biurze Wystaw Artystycznych w latach 1949–1970 realizowanym w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki opracowywała archiwalia związane z wystawiennictwem polskiej fotografii i na tej podstawie przygotowała autorską publikację Ogólnopolskie Wystawy Fotografiki w Zachęcie 1952 –1962.

Inez Szwedowska

ur. 1993. Absolwentka Instytutu Historii Sztuki na Uniwersytecie Gdańskim. Pracę licencjacką pt. „Wytyczne do rewitalizacji założenia pałacowo-parkowego w Czachowie (woj. dolnośląskie)" (2015) obroniła na Uniwersytecie Wrocławskim. Wyróżniona w konkursie stypendialnym ±∞Zachęta za pracę magisterską pt. „Strategie i reprezentacje cross-dressingowe w sztuce współczesnej” (2017) przygotowaną pod kierunkiem dra Huberta Bilewicza. Współpracowała z Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, biorąc udział w organizacji takich wydarzeń jak: wystawa IRWIN. Planting Seeds, Festival IN OUT oraz Noc Muzeów. Na co dzień związana jest z trójmiejską agencją public relations, w której zajmuje się m.in. opracowywaniem i realizacją kompleksowej strategii media relations, planowaniem działań w social media oraz tworzeniem profesjonalnej treści na blogi firmowe.

Maria Roszyk

(ur. 1993, Poznań) artystka medialna, badaczka. Wykorzystując nowe technologie tworzy poetyckie interwencje na skrzyżowaniu świata cyfrowego i analogowego, wirtualnego i dotykalnego. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (2017) oraz grafiki warsztatowej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (2017). Swoje prace prezentowała m.in. w Galerii SKALA: (Poznań), intershop interdisciplinarie (Lipsk), Prime Produce (NYC), Labirynt (Lublin), CLB Gallery (Berlin). Absolwentka School for Poetic Computation (NYC, 2018) oraz stypendystka Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu “Kultura polska na świecie”.

Luiza Kempińska

Historyczka sztuki, graficzka. Absolwentka Instytutu Historii Sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Publikowała m.in. w „Artium Quaestiones”, „Sztuce i Dokumentacji”, „OnCurating”. Aktualnie przygotowuje pracę doktorską pod kierunkiem prof. Agaty Jakubowskiej na temat artystycznych i wystawienniczych praktyk emancypacyjnych w Polsce w czasach transformacji. Była wykonawczynią w grancie „Historia wystaw sztuki kobiet w Polsce” (2014-2017) realizowanym w ramach Narodowego Centrum Nauki. Jako członkini grupy badawczej związanej z projektem „Creative Sick States / Kreatywne Stany Chorobowe” (2018-2019), współkuratorowała wystawę w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu. Obecnie, jako asystentka dydaktyczna, bierze udział w projekcie „Gender Politics and the Art of European Socialist States”, stanowiącym część programu „Connecting Art Histories” The Getty Foundation (2019-2020).

Kalina Cukrowska

ur. 1994. Absolwentka historii sztuki w ramach Kolegium MISH na Uniwersytecie Warszawskim, studentka filologii romańskiej w Instytucie Romanistyki UW. Autorka pracy licencjackiej pt. „Recepcja wystawy Współczesne Malarstwo Francuskie (1968) w polskiej prasie” (2016). Wyróżniona w konkursie stypendialnym +-∞ Zachęta za pracę magisterską „Wybrane problemy krytyki artystycznej Ignacego Witza na podstawie zbioru artykułów Przechadzki po warszawskich wystawach 1945-1968” (2018), przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Iwony Luby. Współpracowała z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie przy realizacji wystawy „Syrena herbem twym zwodnicza” (2017), a także z Galerią Arsenał w Białymstoku. Jej zainteresowania badawcze aktualnie skupiają się na polskiej i francuskiej sztuce drugiej połowy XX wieku, polsko-francuskich relacjach artystycznych, krytyce artystycznej i historii wystaw tego okresu.

Agata Iżykowska-Uszczyk

ur. 1992, absolwentka Kolegium MISHiS na Uniwersytecie Wrocławskim, kulturoznawczyni, antropolożka oraz pedagożka. Doktorantka w Instytucie Kulturoznawstwa UWr. Pracuje w Pawilonie Czterech Kopuł. Muzeum Sztuki Współczesnej oddział Muzeum Narodowego we Wrocławiu, a także prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Wrocławskim. Członkini Stowarzyszenia Naukowego Collegium Invisibile. Jej zainteresowania badawcze obejmują polską sztukę współczesną w wymiarze zwrotu emocjonalnego, kwestii przejawów antropocenu oraz przemian w sferach intymności. Publikowała w periodykach naukowych, między innymi w „Kulturze Popularnej” (Smutek instagramowych celebrytów), „Literaturze” (Dramat jako forma autoterapii), „Fragile” (Techniki medytacyjne w muzeum) oraz w pracach Komisji Nauk Filologicznych Oddziału PAN we Wrocławiu. Regularnie opowiada o swoich badaniach na licznych polskich i międzynarodowych konferencjach.

Zofia Rohozińska

socjolożka i historyczka sztuki, doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka Wydziału Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW. Nagrodzona w 2021 roku przez Fundację GESSEL dla Zachęty Narodowej Galerii Sztuki za najlepszą pracę magisterską „<<Rzecz o wierności sobie>> — Heleny Krajewskiej zaangażowanie w socrealizm po socrealizmie” przygotowaną pod kierunkiem dr. Jakuba Banasiaka. Brała udział w projektach badawczych Instytutu Studiów Zaawansowanych, Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej, współkierowała zespołem badań społecznych wystawy Festiwal Warszawa Budowie — Pomnikomania. Publikowała w „Krytyce Politycznej”, piśmie „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”, „Magazynie Kontakt”. W ramach studiów doktoranckich zajmuje się badaniem mechanizmów wytwarzania wiedzy w polskim polu sztuki na przykładzie przemian dyskursu wokół socrealizmu.

Michalina Sablik

(ur. 1993) historyczka sztuki, krytyczka i kuratorka. Ukończyła Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim i historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Studiowała Gender and Postcolonial Studies na Uniwersytecie w Utrechcie. Nagrodzona w 2021 roku przez Fundację GESSEL dla Zachęty Narodowej Galerii Sztuki za najlepszą pracę magisterską. Współpracowała z Instytutem Adama Mickiewicza oraz czasopismami o sztuce (Sztuka i Dokumentacja, Contemporary Lynx, Magazyn Szum, Linia Prosta, Kwartalnik Orońsko). Obecnie pracuje w Galerii Promocyjnej w Warszawie. Działa z Aleksandrą Liput w duecie kuratorskim DZIDY organizując pop-upowe wystawy grupowe.

Nina Truszkowska

ur. 1991. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku „Artes Liberales” na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie realizowała specjalizację „Dzieło sztuki w kulturze”. Uczestniczka konferencji naukowych. Zainteresowania tematyczne to reprezentacje idei we współczesnej kulturze wizualnej. Zbierała doświadczenie zawodowe m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Zachęcie, TR Warszawa, TVP Kultura.

Matylda Borcuch

absolwentka Wydziału Zarządzania Kulturą Wizualną na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (2020) i Wydziału Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego (2021). Autorka pracy magisterskiej na temat koncepcji kuratorskich Elżbiety Grabskiej przy wystawie Paryż i artyści polscy. 1900-1918. Wokół E.-A. Bourdelle’a. Stażystka Muzeum Bourdelle’a w Paryżu (2019), Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Warszawie (2020) oraz Towarzystwa Historyczno-Literackiego/ Biblioteki Polskiej w Paryżu (2020-2021). Obecnie studentka historii sztuki na Sorbonne Université w Paryżu. Współpracuje z prof. Xaverym Deryngiem nad katalogiem rozumowanym dzieł Bolesława Biegasa. Planuje kontynuować badania w zakresie działalności polskich artystów i krytyków sztuki początku XX wieku we Francji.

O Fundacji GESSEL dla Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki

Fundacja GESSEL dla Zachęty-Narodowej Galerii Sztuki ustanowiona została w styczniu 2013 roku wolą dwóch Fundatorów-Założycieli: Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki oraz kancelarii GESSEL.

Fundacja powstała w celu wspierania Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w zakresie upowszechniania sztuki współczesnej oraz promocji instytucji widzianej jako ważny element kulturotwórczy w dziejach polskiej sztuki i polityki kulturalnej.

Fundacja swoje cele realizuje między innymi poprzez: finansowanie stypendiów dla artystów, badaczy, kuratorów i twórców; finansowanie programów naukowo-badawczych w zakresie historii sztuki współczesnej oraz problemów konserwatorskich dzieł sztuki współczesnej; oraz poprzez pomoc finansową w powiększaniu kolekcji sztuki współczesnej i wszelkich działań promujących i powiększających wiedzę na temat sztuki współczesnej.

Fundacja działa w oparciu o środki pozyskiwane od darczyńców, sponsorów oraz osób prywatnych.

Kontakt

Fundacja GESSEL dla Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki
ul. Sienna 39, 00-121 Warszawa
KRS 0000451568
NIP 525 25 48 639
REGON 146559197
Nr konta 87 1090 2851 0000 0001 2044 8489
tel. 602 125 264

Prezeska Fundacji
Paulina Rymkiewicz-Kalinowska

Polub nas na facebooku i otrzymuj aktualne informacje o działaniach Fundacji!

Partner programu ±∞Zachęta
gessel

Patroni medialni programu ±∞Zachęta
szum radio kampus Aica notes studentnews tvpw ngo