Sensory ruchu w muzyce i działaniach performatywnych
Zachęta | sala kinowa – wejście od strony kasy biletowej
wstęp w cenie 20 zł od osoby, obowiązują zapisy
20
Do udziału w warsztatach zalecane jest podstawowe doświadczenie z programami dźwiękowymi. Podczas warsztatów rekomendowana jest praca na własnym komputerze. Instrukcje dotyczące przygotowania do warsztatów zostaną przesłane po przyjęciu zgłoszeń.
zapisy:
Dzięki najnowszym technologiom akwizycji ruchu ciało stało się wyzwolonym instrumentem muzyki XXI wieku. Sonifikacja ruchu to konwersja danych z sensorów, takich jak żyroskopy, akcelerometry i czujniki elektromagnetyczne na dźwięk. Dzięki niej możemy kontrolować na żywo parametry w muzyce elektronicznej, ale także rozszerzać możliwości brzmieniowe instrumentów akustycznych. Sensory ruchowe pozwalają osobom zajmującym się tańcem i performansem wpływać na niewidoczną scenografię akustyczną oraz rozszerzać możliwości ekspresji ciała.
Podczas warsztatów zapoznamy się z różnymi rodzajami sensorów oraz przygotujemy je do pracy z syntezą dźwięku i samplingiem za pomocą oprogramowania Ableton Live i Max/MSP.
Patryk Lichota — muzyk, kompozytor, artysta multimedialny, producent muzyczny, kurator. Absolwent Kulturoznawstwa i Muzykologii UAM w Poznaniu. Doktor nauk o sztuce w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów, wykładowca na kierunku Media Interaktywne i Widowiska, w Akademii Sztuki w Szczecinie, na kierunku Intermedia Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, członek centrum badawczego UAM HAT Center. Dyrektor artystyczny i producent festiwalu muzyki improwizowanej FRIV. Współorganizator Festiwalu Słuchowisk. Autor muzyki teatralnej, słuchowisk, twórca instalacji multimedialnych (m.in. Cyborganic Plants, Omnihype, Oda di Neuro, Laseroom). Kompozytor muzyki do filmów The Case of Josephine H. (2014) oraz Trucizna i 16 (2017), Hybryda (2018) Izabelli Gustowskiej oraz Transandino i Pierogarnia K. Piaseckiego. Twórca spektakli Strange Lóóp, Lightskin, Audfit, Echo Clickers. Laserflesh, Kserotyka Nielotów, Nuż w Słuhu, Mrówcza Fuga. Autor projektu muzyki tanecznej dla niesłyszących – DEAFINVIBE. Twórca projektu live video Fonoleptic, autor teledysków i oprawy wizualnej koncertów, spektakli teatralnych oraz przestrzeni VR i aplikacji AR. Twórca eksperymentalnej gry wideo "Datafixation" prezentowanej na Ars Electronica Festival 2022. Laureat 7 miesięcznego stypendium artystyczno-badawczego w National Tsing Hua w Tajwanie Visegrad Foundation. Twórca projektu BEELOCATION wykorzystującego zaawansowaną sonifikację ruchu, który został zaprezentowany na trasach koncertowych w Japonii, Tajwanie i Hiszpanii. Realizator wystawy MAY TOWN zaprojektowanej w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości dla teatru Schaubühne Lindenfels. W swojej pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością i teleobecnością, cybereschatologią, interaktywnością, sound art i sound design, teorią nowych mediów i gier wideo. Autor książek naukowych: „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku” (2015) oraz "Transpozycje obecności w sztuce mediów - od telekinezy do teleobecności" (2020)
-
15.03 – 26.05.2024Zza gór się słońce wznosi blade
Zachęca i wymaga, abyśmy myśleli o powiązaniach z nie-ludzkimi i pozaludzkimi bytami: począwszy od złóż metali i promieniowania, po drożdże, małże czy powietrze. Nie uprzywilejowuje człowieka. Nie pozwala się romantyzować ani fetyszyzować, ujarzmiać ani uprzedmiotawiać. Mroczna ekologia — koncept rozwinięty przez Timothy’ego Mortona — podkreśla tajemniczość i złożoność ekologicznych problemów, które często pozostają poza zasięgiem naszej (ludzkiej) świadomości. To filozoficzne narzędzie, które pozwala przyjrzeć się relacjom siebie ze światem — ulegającym coraz większym, szybszym i trudniejszym do zrozumienia zmianom. Umożliwia odnalezienie się w mroku — w spektrum dziwnych i niezrozumiałych transformacji przejawiających się w wydarzeniach o różnej skali: od całej planety do pojedynczych ludzkich ciał.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta