Kolekcja

filtry:
  • Ciemnobrązowa tkanina przeznaczona do zawieszenia na ścianie w formie poziomego prostokąta. Wykonana z grubych, ciężkich, zgrzebnych włókien. Kompozycja złożona z płaskiego tła i owalnej części centralnej ze zwieszającymi się frędzlami oraz doszytymi wypuk
    La SeurMagdalena Abakanowicz1979
  • Drzeworyt w formie poziomego prostokąta zbliżonego do kwadratu. Na białym tle odbity czarny nieregularny kształt: węższy na dole i szerszy u góry, obwiedziony grubym konturem. Wewnątrz konturu kompozycja abstrakcyjna o płynnych formach przypominających sło
    Wietnam IIAntoni Alster1966
  • Drzeworyt w formie pionowego prostokąta, bardzo wąskiego i długiego. Na białym tle odbita czarna kompozycja obwiedziona grubym konturem przypominającym literę Y. Wewnątrz konturu skłębione liczne uproszczone postacie w charakterystycznych dla Wietnamu stoż
    Wietnam VAntoni Alster1967
  • Obraz realistyczny o kształcie poziomego prostokąta. Utrzymany w ciemnej, przygaszonej kolorystyce. Na pierwszym planie na brązowym blacie stoi sześć dzbanków i wazoników o różnych rozmiarach, kształtach i zdobieniach. Największy dzbanek zasłania źródło św
    Martwa natura w nocyMaria Anto1979
  • Obraz realistyczny o kształcie poziomego prostokąta. W tle konwencjonalny pejzaż zimowy z górką pokrytą śniegiem, bezlistnymi drzewami i szarym niebem. Na pierwszym planie unoszą się jakby w powietrzu nienaturalnie duże przedmioty: dzbanki, szklane flakoni
    Pejzaż zimowyMaria Anto1980
  • Fotografia o formacie kwadratu, przedstawia fragment jasnego pomieszczenia o drewnianej podłodze. Na podłodze klęczy lub kuca mężczyzna bez koszulki z pochyloną głową włożoną w konstrukcję z metalowych płyt. Nie widać jego twarzy. W tle pomieszczenie zagra
    Wizyta - Sławomir Belina w mojej pracowni, Otwock, 3.07.2000, z cyklu OsiemMirosław Bałka2000
  • Rzeźba z brązu pokrytego zielonkawą patyną. Wysoka kolumna złożona z realistycznych głów Karola Marksa ustawionych jedna na drugiej. Marks ma gęstą brodę, wysokie czoło i surowy wyraz twarzy. Z tyłu głowy są bardziej abstrakcyjne, jakby niedokończone; przy
    Kolumna skończona IIKrzysztof M. Bednarski1991
  • Barwna grafika w formacie pionowego prostokąta. Większość kadru wypełnia czarne tło. Na nim od prawej dolnej części jasne kontury kwadratów, zmultiplikowanych i lekko przesuniętych tak, że tworzą wrażenie ustawionych przestrzennie jeden za drugim. Wewnątrz
    Studium po... IVJan Berdyszak1980
  • Kompozycja malarska o nieregularnym, powycinanym podłożu. Górna część ma formę prostokąta o wklęsłych bokach, która może przypominać poduszkę. Jest biała, w górnych rogach pokryta czarnymi skośnymi liniami. Prawy dolny róg "poduszki" jest odcięty, a zamias
    Miejsce oczekiwaneJan Berdyszak1973
  • Kompozycja malarska złożona z trzech nieregularnie wyciętych pomalowanych desek, oprawionych w jedną przeszkloną ramę. Przy lewej krawędzi, nieco na górze, największy kształt, jakby rozlewająca się plama. Przy prawej najmniejszy, spiczasto zakończony, jak
    Romb płomienny - Andriejowi RublowowiJan Berdyszak1974
  • Zdjęcie pracy Lux Aeterna
    Lux AeternaAndrzej Bielawski2007
  • Czarno-biała grafika. Półleżąca i półnaga postać mężczyzny, zanurzona jest w ściółce. Podłoże jest nietypowe. Oprócz różnorodnych liści, pojedynczych traw i patyków, piór, odnajdziemy skrawki wzorzystych materiałów, buteleczki, niedookreślone struktury o r
    Advocatus diaboliAndrzej Bielawski1975
  • Czarno-biała grafika. Całą powierzchnię wypełniają różnorodne formy organiczne, typowe dla ściółki: jak liście, trawy, gałązki, łodygi, ale też rozrzucone śmieci: kartki, fragment puszki, cukierek, zapałki, w tym całe pudełko. Są też skrawki, na których od
    Przyglądając się pewnym miejscomAndrzej Bielawski1975
  • Czarno-biała grafika. Skraj łąki. Drewnianie ogrodzenie z połamanymi szczeblami. Za nim, z mroku wyłaniają się liście krzewów. Łąka nietypowa. Oprócz bujnej roślinności: różnorodnych kwiatów, liści, traw, można dostrzec w gęstwinie: widelec, zapałki, skraw
    Ogród udręczeńAndrzej Bielawski1976
  • Czarno-biała grafika. W gęstwienie traw i krzewów leży postać. Włosy rozrzucone, gołe plecy, lekko podniesione do góry lewe ramię. Reszta ciała znika za lewą krawędzią. Na plecach cień roślin, przypomina tatuaż. Pomiędzy roślinami, w różnych miejscach: str
    W cieniuAndrzej Bielawski1977
  • Czarno-biała grafika. Siatka czarnych, poziomych linii, dwie pionowe - obok siebie, przypominają żaluzje. Przed nimi, u dołu kompozycji, kilka irysów. Zza żaluzji wpatruje się w nas wystraszona postać. Widać tylko lewy profil z szeroko otwartym okiem oraz
    Poza drobiazgami IIAndrzej Bielawski1977
  • Czarno-biała grafika, format poziomego prostokąta. Styl uproszczony, dość ekspresyjny. Na pierwszym planie czarne maźnięcia, mogące być liśćmi egzotycznych roślin, takich jak monstery. Na dole jasne, bardziej realistyczne rośliny. Zza roślin na dalszym pla
    Lustro z cyklu LustraAndrzej Bielawski1980
  • Czarno-biała grafika, format poziomego prostokąta. Na pierwszym planie kadr wypełniają czarne kształty liści monstery o charakterystycznych dziurach. Gdzieniegdzie także inne rośliny domowe. Zza nich na dalszym planie prześwituje twarz śpiącego na plecach
    Sen z cyklu LustraAndrzej Bielawski1981
  • Na białym tle czarny nadruk w trzech, wyraźnych, horyzontalnych planach z pozostawioną białą, niezadrukowaną przestrzenią pomiędzy nimi. Z gładkiej czerni wyłaniają się między innymi zarysy masztów, kadłubów, kominów, dźwigów. Całośc tworzy pejzaż portowy
    Odra (Port)Krystyna Bieniek1963
  • Na białym papierze zarys prymitywnej figurki w kapeluszu. Cała jej powierznia zadrukowana jest wzorem drobnej kratki.
    Baba nieborowskaKrystyna Bieniek1963
  • Pożółkły papier. Tło w drobną kratkę. Wyłaniają się z niego dwa dzikice koty. Mają wydłużone, tułowia, krótsze niż w rzeczywistości łapy. Przypominają prymitywne rysunki albo iluminacje ze średnioweicznego bestiariusza.
    Lwy ArmeniiKrystyna Bieniek1971
  • Na pożółkłym papierze nieregularne pole wypełnione wzorem drobnej kratki. Wyłania się z niego uproszczona postać jeźca, siedzącego bokiem na koniu. Koń zwrócny jest w lewą stronę, jeździec w przeciwną. Ręce ma zgięte w sposób charakterystyczny dla napinani
    PolowanieKrystyna Bieniek1973
  • Na pożółkłym papierze dosyć rzadko rozmieszczone nieregularne czarne linie i plamki. Wyłania się z nich ogólny zarys postaci w długiej szacie z aureolą w geście błogosławieństwa. Ponad postacią zarys korony drzewa. Po bokach tło opracowane w dorbną kratkę.
    Drzewo życiaKrystyna Bieniek1972
  • Obraz w formacie kwadratu przedstawiający fragment uproszczonego, linearnie wykreślonego wnętrza. Z lewej strony obrazu od górnego i dolnego rogu biegną skośne linie wyznaczające perspektywicznie pola sufitu, ściany i podłogi. Na ścianach jakby wisiały roz
    Błękitne oknoPiotr Bogusławski1975
  • Tryptyk; środkowa część w formacie poziomego prostokąta, dwie boczne w kwadracie. Każda z nich przedstawia nieco odrealnione pomieszczenia przedzielone geometrycznymi ściankami, jakby sale galeryjne. Pomiędzy nimi niewyraźne, rozmyte postacie, pojedyncze l
    Wielki kamieńPiotr Bogusławski1978
  • Tryptyk; środkowa część w formacie poziomego prostokąta, dwie boczne w kwadracie. Każda z nich przedstawia nieco odrealnione pomieszczenia przedzielone geometrycznymi ściankami, jakby sale galeryjne. Pomiędzy nimi niewyraźne, rozmyte postacie o zniekształc
    Bez tytułuPiotr Bogusławski1984
  • Obraz w formacie kwadratu przedstawiający fragment linearnie, perspektywicznie wykreślonego wnętrza. Wąska ściana na wprost widza pokryta abstrakcyjnymi plamami jakby w całości pokryta malunkiem. Boczne ściany jasnobłękitne, przypominają zachmurzone niebo.
    PlatformaPiotr Bogusławski1987
  • Mniejsze i większe plamy, czarne oraz w różnych odcienieniach szarości, układają się w komopozycję na grnicy abstrakcji. Dominują trzy strzeliste, zbliżone do ostrokątnych trójkątów formy. Jedna z nich - z lewej strony - zakończona jest poziomym elementem
    Budowa Domu Słowa PolskiegoElżbieta Bors1962
  • Grafika w formacie poziomego prostokąta. Na białym tle cztery czarne odciski uproszczonych ludzkich sylwetek.
    Cztery średniej wielkościKarol Broniatowski1997
  • Czarno-biała grafika w formacie poziomego prostokąta zbliżonego do kwadratu. Na neutralnym tle pożółkłego papieru duży linearny zarys ludzkiego popiersia, nad nim jego czarny cień. Wewnątrz zarys wypełniony jest drobnymi sylwetkami idących ludzi, również z
    CieńZofia Broniek1974
  • Barwna grafika w formacie pionowego prostokąta. Intensywnie czerwone tło. Po lewej stronie kompozycji bordowy zmultiplikowany kształt przypominający nieco ludzką sylwetkę w biegu. Każdy z kształtów obwiedziony z jednej strony białym konturem, jakby cieniem
    Zauważony IV BZofia Broniek1969
  • Czarno-biała grafika w formacie poziomego prostokąta. Zmultuplikowane realistyczne wizerunki kilku idących osób, kobiet i mężczyzn, o niewyraźnych twarzach. Każda z osób rzuca przed sobą cień. Na jasnym podłożu, po którym idą postacie, wykreślone skośne li
    LiderzyZofia Broniek1969