Praca przybrała formę gigantycznego skafandra wzorowanego na stroju pierwszej kobiety w kosmosie — rosyjskiej astronautki Walentyny Tiereszkowej. Jest jednocześnie nawiązaniem do rzeźby Niki de Saint Phalle i Jeana Tinguely’ego zatytułowanej Ona – Katedra z 1966 roku, zrealizowanej w Moderna Museet w Sztokholmie. Widzowie pierwszej odsłony projektu Matka Ziemia Siostra Księżyc byli zaproszeni do wnętrza monumentalnej rzeźby, w którym odbywał się pokaz mody z rekonstrukcjami i interpretacjami strojów przywołujących program lotów kosmicznych i wyjątkową wschodnioeuropejską estetykę science-fiction. Performansowi towarzyszyła muzyka japońskiej kompozytorki Masami Tomihisa.
Prezentacja w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki różni się od dwóch poprzednich pokazów i jest zarazem ostatnim pokazem tej pracy. Głównym elementem projektu jest nadal performans o charakterze wyreżyserowanego pokazu mody czy ruchomej wystawy, ale gigantyczny kostium astronautki jest tym razem na drugim planie i bardziej przypomina porzuconą część garderoby. Na wystawie znalazły się również 24 czasopisma filmowe i kulturalne publikowane w Polsce w czasach PRL-u, niemal identyczne z oryginalnymi, ale wykonane przez Christiana Tomaszewskiego. Poświęcone głównie filmowi, analizują, czym różnił się on od filmu na Zachodzie, w jaki sposób podsycał marzenia na temat przyszłości, był używany jako nośnik marksistowskiej propagandy czy wykorzystywany później do wyrażania opozycyjnych poglądów. Elementem instalacji są również fabryczne wentylatory, których podmuch rozrzuca śmieci w przestrzeni galerii. Finałowej odsłonie pracy towarzyszy muzyka, na którą składają się archiwalne nagrania z lat 80., między innymi muzyka zespołu Pancerne Rowery.
Projekt pierwotnie zrealizowany w ramach programu Performa Commission, wyprodukowany we współpracy z Instytutem Kultury Polskiej w Nowym Jorku i Open Art Projects.
Joanna Malinowska tworzy rzeźby, wideo i performanse. Studiowała w Rutgers University oraz w Yale School of Art. Stypendystka m.in. John Simon Guggenheim Foundation, New York Foundation for the Arts, Smack Mellon oraz Pollock-Krasner Foundation. Mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Jej projekty, często inspirowane antropologią kultury, pokazywane były na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w Stanach Zjednoczonych i Europie, m.in. Art in General i galerii CANADA w Nowym Jorku, Saatchi Gallery i Nottingham Contemporary w Wielkiej Brytanii, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, a ostatnio na Whitney Biennale 2012 w Nowym Jorku.
Christian Tomaszewski studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Jego prace wystawiane były wielokrotnie w Stanach Zjednoczonych i w Europie, m.in. Bronx Museum i Drawing Center w Nowym Jorku, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Fondazione Querini Stampalia w Wenecji, Muzeum Narodowym w Pradze, Midway Contemporary Art Center w Minneapolis, De Paul Art Museum w Chicago. Jest laureatem wielu stypendiów i nagród m.in. Pollock-Krasner Foundation, John Simon Guggenheim Memorial Foundation, Jerome Foundation oraz Robert Rauschenberg Foundation. Mieszka i pracuje w Nowym Jorku.
Malinowska i Tomaszewski współpracują obecnie nad multidyscyplinarną pracą Kino w dżungli w lasach tropikalnych Ameryki Południowej.