Grafika obiektu: Pani Drzewa
00:00/00:00
Pani Drzewa
Z cyklu „Wieczorynki z podziemnego miasta”
filmy

Data powstania: 25.04.2021

opowiada: Beata Frankowska

Beata Frankowska — opowiadaczka historii, edukatorka, animatorka kultury, związana z pierwszym w Polsce stowarzyszeniem skupiającym opowiadaczy Grupa Studnia O. (www.studnia.org). W swoim opowiadaniu łączy baśń, opowieść tradycyjną, opowiadanie literackie, małe narracje osobiste i historyczne w jedną całość. Współtworzy Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania w Warszawie (www.festiwalopowiadania.pl). Od 2020 roku, razem z Olą Pronobis-Polatyńską, prowadzi  kilkuletni projekt warszawski Drzewo życzeń. Opowieści z bliska i z daleka (www.drzewozyczen.waw.pl), którego ważnym elementem jest zbieranie opowieści o drzewach wśród dzieci, dorosłych i seniorów. Współtworzy również fundację edukacji ekologicznej Musszelka z siedzibą w Milanówku (www.musszelka.pl); od 2021 roku, razem z Joanną Miś-Skrzypczak, zainicjowała międzynarodowy projekt Drzewa cenniejsze niż złoto i kształci się na inspektorkę drzew. Od niedawna pracuje też w Mazowieckim Instytucie Kultury, gdzie jako członkini Zielonego Patrolu działa na rzecz transformacji MIK-u w zieloną instytucję kultury. W wolnych chwilach pisze wiersze i przytula się do drzew.

Powiązana wystawa

  • 01.02 – 08.08.2021
    Joanna Rajkowska
    Rhizopolis

    Projekt wprowadza nas w świat hipotetycznej przyszłości człowieka na planecie Ziemia po spodziewanej wielkiej katastrofie kończącej trwającą obecnie epokę człowieka. W antropocenie uświadomiliśmy sobie, że świat nieodwracalnie się zmienił, a jego przetrwanie, w tym przetrwanie ludzkiego gatunku, podawane są w wątpliwość.

    Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta

Powiązane wydarzenie

  • 25.04 (ND) 20:00
    Pani Drzewa
    Z cyklu „Wieczorynki z podziemnego miasta”
    Facebook ZachętyFacebook Zachęty
Zobacz także
  • Grafika obiektu: Warpechowski. Droga performerafilmy
    Warpechowski. Droga performera
  • Grafika obiektu: Siusiu w torcik, czyli co się dzieje z kolekcją Zachęty, kiedy nikt nie patrzy?filmy
    Siusiu w torcik, czyli co się dzieje z kolekcją Zachęty, kiedy nikt nie patrzy?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Płeć? Sprawdzam!, czyli skąd się biorą wystawy?filmy
    Płeć? Sprawdzam!, czyli skąd się biorą wystawy?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Lato w mieście, czyli na ile sposobów można obejrzeć tę samą wystawę?filmy
    Lato w mieście, czyli na ile sposobów można obejrzeć tę samą wystawę?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Słuchaj brzuchem, a nie uchem, czyli co można usłyszeć na wystawie?filmy
    Słuchaj brzuchem, a nie uchem, czyli co można usłyszeć na wystawie?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Wszystkie stworzenia duże i małe, czyli czy kurator jest drapieżny?filmy
    Wszystkie stworzenia duże i małe, czyli czy kurator jest drapieżny?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Zbigniew Libera. Prace 1982-2008, czyli jak się nie zgubić na wystawie?filmy
    Zbigniew Libera. Prace 1982-2008, czyli jak się nie zgubić na wystawie?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Spojrzenia, czyli co można odkryć na zapleczu Zachęty?filmy
    Spojrzenia, czyli co można odkryć na zapleczu Zachęty?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Polonia i inne opowieści, czyli czy fotografia może być narzędziem?filmy
    Polonia i inne opowieści, czyli czy fotografia może być narzędziem?
    Zachęta TV
  • Grafika obiektu: Inspiracje na pokaz, czyli jak zrozumieć Annette Messager?filmy
    Inspiracje na pokaz, czyli jak zrozumieć Annette Messager?
    Zachęta TV