Spotkanie z Mirkiem Kaczmarkiem na wystawie „Zmiana ustawienia”
Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
wstęp wolny, zbiórka w holu głównym
prowadzenie: Robert Rumas
Mirek Kaczmarek — absolwent Wydziału Komunikacji Wizualnej poznańskiej ASP. Scenograf, kostiumograf, artysta multimedialny, reżyser świateł. Od debiutu w 2001 roku stworzył oprawę wizualną do ponad 100 spektakli teatralnych.
Prezentował swoje prace na wystawach indywidualnych i zbiorowych m.in. w Poznaniu, Łodzi, Warszawie, Bonn, Stuttgarcie i Frankfurcie.
W teatrze współpracuje z Janem Klatą, Marcinem Liberem, Wiktorem Rubinem, Jarosławem Tumidajskim. Zrealizował także projekty teatralne z Krystyną Meissner, Piotrem Kruszczyńskim, Mają Kleczewską, Barbarą Wysocką, Pawłem Łysakiem, Maciejem Podstawnym, Jakubem Roszkowskim, Mikołajem Mikołajczykiem, Moniką Pęcikiewicz, Marcinem Wierzchowskim i innymi.
Zrealizował między innymi: Sprawę Dantona (reż. Jan Klata), Do Damaszku (reż. Jan Klata), Transfer! (reż. Jan Klata), Caryca Katarzyna (reż. Wiktor Rubin), Joanna Szalona. Królowa (reż. Wiktor Rubin), Towiańczycy. Królowie Chmur (reż. Wiktor Rubin), Makbet (reż. Marcin Liber), Wesele (reż. Marcin Liber), Stara kobieta wysiaduje (reż. Marcin Liber), Fahrenheit 451 (reż. Marcin Liber), Trans-atlantyk (reż. Jarosław Tumidajski), Święta Joanna Szlachtuzów (reż. Jarosław Tumidajski), Wyspa niczyja. Mapping (reż. Jarosław Tumidajski).
Był autorem polskiego pawilonu na 11. Praskim Quadriennale Scenografii i Architektury Teatralnej w Pradze w 2007 roku. Laureat wielu nagród teatralnych. W 2012 roku był nominowany do Paszportów Polityki w dziedzinie „Teatr”. Od 2015 roku prowadzi zajęcia z technik multimedialnych na PWST w Krakowie.
źródło: www.stary.pl
-
19.10.2019 – 19.01.2020Zmiana ustawieniaPolska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku
Przeglądowa wystawa poświęconą scenografii teatralnej według autoskiej wizji Roberta Rumasa — cenionego artysty wizualnego i scenografa. Kurator wraz z zespołem współpracowników prowadzi widzów przez 100 lat historii, budując narrację wystawy w oparciu o układ problemowo-tematyczny oraz tworząc odniesienia kontekstualne do wcześniejszych i późniejszych zjawisk.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta