Podwójne życie. Mój plakat filmowy
Otwarte warsztaty dla osób dorosłych | Dostępne dla osób, dla których polski nie jest pierwszym językiem
Zachęta | wejście od ul. Burschego (schodami w dół)
wstęp wolny, obowiązują zapisy przez formularz
22
Dostępne dla osób, dla których polski nie jest pierwszym językiem
liczba miejsc ograniczona: 20 osób
czas trwania: 2 godziny
Warsztaty realizowane są w języku dostępnym dla osób, dla których polski nie jest pierwszym językiem. Punktem wyjścia spotkania będzie rozmowa o doświadczeniu migracji. Życie w dwóch różnych krajach głęboko kształtuje tożsamość. Oferuje podwójną perspektywę, łącząc kultury, tradycje i wartości obu miejsc.
Chociaż może to stwarzać poczucie przynależności do wielu światów, może również prowadzić do uczucia odłączenia, ponieważ żadne z tych miejsc nie reprezentuje w pełni całej jaźni. Poruszanie się między językami, zwyczajami i normami społecznymi zwiększa zdolność adaptacji i odporność, pozwalając zaakceptować różnorodność i złożoność. Ostatecznie ta podwójna egzystencja staje się unikalną częścią tożsamości, wzbogacając życie o głębię wielorakich doświadczeń.
Po prezentacji fragmentów filmu uczestnicy stworzą plakaty oparte na własnych doświadczeniach z podwójnego życia.
Prowadząca:
İlsu Kaya - multidyscyplinarna artystka i edukatorka pochodząca z Turcji. Studiowała malarstwo na studiach licencjackich, a następnie na kierunku Edukacja Artystyczna i Kuratorstwo na studiach magisterskich, a także ukończyła podyplomowe Studium Pedagogiczne na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Poznaniu. İlsu ma szerokie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi, w szczególności w prowadzeniu warsztatów kreatywnych dla dzieci i dzieci z autyzmem. Jej osobisty proces artystyczny jest napędzany miłością do ilustracji i malarstwa abstrakcyjnego, a często łączy różne techniki artystyczne, takie jak kolaż i fotografia. İlsu pasjonuje się tworzeniem, nauczaniem i dzieleniem się twórczą podróżą z innymi.
Asystentka językowa:
Amina Olszewska – edukatorka, absolwentka ASP w Warszawie na Wydziale Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich, studentka kierunku Sztuki Społeczne na UW. Od 2021 roku w Zachęcie realizuje oprowadzania i warsztaty. W swojej praktyce edukatorskiej wykorzystuje doświadczenie ruchowo-taneczne. Wartości, którymi kieruje się w swojej praktyce edukatorskiej to radykalna czułość, empatia, równość i wzajemny szacunek. Jej celem jako edukatorki jest popularyzacja sztuki współczesnej wśród osób, które nie mają do niej łatwego dostępu. Tworzy prywatne działania oparte na praktykach community care.
zdjęcie: Krystyna Piotrowska, Ćwiczenie z portretu C, 1979, fot. Skanery Niewiarygodne, z kolekcji Zachęty