Wystawa pokazana w 1966 roku w Galerii Foksal była jedną z najwcześniejszych prób przekształcenia przestrzeni wystawienniczej w otwarte środowisko doświadczenia. Wspólne działanie artystów i kompozytorów doprowadziło do stworzenia kompozycji przestrzenno-dźwiękowej, w której obecność widza była nie tylko zakładana, ale niezbędna. Wchodził on w interakcję z zawieszonymi płótnami, blachami, siatkami i strukturami przestrzennymi – dotykał ich, przesuwał, wytwarzał z ich pomocą dźwięki.
Wystawa wymykała się klasycznej formule – była procesem, zdarzeniem, performatywnym środowiskiem, w którym każdy element działał tymczasowo, pod wpływem obecności i ruchu ciała. Nie tyle się ją „oglądało”, ile jej doświadczało – fizycznie, dźwiękowo i przestrzennie.
foldery / teksty
Annual report 2015foldery / teksty
Zrób to sam z ZachetąMateriały edukacyjne do wystawy Historie uchafoldery / teksty
Czy artyście wszystko wolno?Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceumfoldery / teksty
Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_1Konspekt lekcji j. polskiego dla liceumfoldery / teksty
Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_2Konspekt lekcji j. polskiego dla liceumfoldery / teksty
Co jest podstawową regułą świataKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceumfoldery / teksty
Kim jesteśmy my - my samiKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceumfoldery / teksty
Popkultura w sztuce wysokiej_1Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceumfoldery / teksty
Popkultura w sztuce wysokiej_2Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceumfoldery / teksty
Sztuka interpretacjiKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum