Wojciech Fangor, struktura dla Jerozolimy, 1968
model, gips, tektura, farba, wł. Krzysztofa Musiała, depozyt w Muzeum Narodowym w Poznaniu, © Archiwum Wojciecha Fangora | FANGOR Foundation, dzięki uprzejmości Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
foldery / teksty

Model powstał z inicjatywy Teddy’ego Kolleka, polityka, późniejszego burmistrza Jerozolimy, a także przyjaciela Madeleine Chalette i Artura Lejwy, właścicieli Galerie Chalette w Nowym Jorku, z którą Fangor regularnie współpracował od 1967 roku. Artysta wykorzystał doświadczenia z poprzednich projektów, w których operował skalą ścian kurtynowych, ograniczających przestrzeń miejską w celu wywołania wrażeń wizualnych i emocjonalnych. Jak pisał, „projekt przewidywał struktury z cienkich krzywych ścian betonowych o różnym promieniu krzywizny krawędzi górnej i dolnej, które łącząc się, dawały samonośny system kurtynowy”. Pokrywająca je szklana mozaika miała potęgować efekt tonalnego przechodzenia barw. Projekt nie został zrealizowany z powodu wydarzeń marcowych 1968 roku.

Zobacz także
  • Grafika obiektu: Annual report 2015foldery / teksty
    Annual report 2015
  • Grafika obiektu: Zrób to sam z Zachetąfoldery / teksty
    Zrób to sam z Zachetą
    Materiały edukacyjne do wystawy Historie ucha
  • Grafika obiektu: Czy artyście wszystko wolno? foldery / teksty
    Czy artyście wszystko wolno?
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
  • Grafika obiektu: Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_1foldery / teksty
    Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_1
    Konspekt lekcji j. polskiego dla liceum
  • Grafika obiektu: Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_2 foldery / teksty
    Językowy obraz świata w sztuce współczesnej_2
    Konspekt lekcji j. polskiego dla liceum
  • Grafika obiektu: Co jest podstawową regułą światafoldery / teksty
    Co jest podstawową regułą świata
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
  • Grafika obiektu:  Kim jesteśmy my - my samifoldery / teksty
    Kim jesteśmy my - my sami
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
  • Grafika obiektu:  Popkultura w sztuce wysokiej_1foldery / teksty
    Popkultura w sztuce wysokiej_1
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
  • Grafika obiektu: Popkultura w sztuce wysokiej_2foldery / teksty
    Popkultura w sztuce wysokiej_2
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
  • Grafika obiektu: Sztuka interpretacjifoldery / teksty
    Sztuka interpretacji
    Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum