Model powstał z inicjatywy Teddy’ego Kolleka, polityka, późniejszego burmistrza Jerozolimy, a także przyjaciela Madeleine Chalette i Artura Lejwy, właścicieli Galerie Chalette w Nowym Jorku, z którą Fangor regularnie współpracował od 1967 roku. Artysta wykorzystał doświadczenia z poprzednich projektów, w których operował skalą ścian kurtynowych, ograniczających przestrzeń miejską w celu wywołania wrażeń wizualnych i emocjonalnych. Jak pisał, „projekt przewidywał struktury z cienkich krzywych ścian betonowych o różnym promieniu krzywizny krawędzi górnej i dolnej, które łącząc się, dawały samonośny system kurtynowy”. Pokrywająca je szklana mozaika miała potęgować efekt tonalnego przechodzenia barw. Projekt nie został zrealizowany z powodu wydarzeń marcowych 1968 roku.
foldery / tekstyAnnual report 2015
foldery / tekstyZrób to sam z ZachetąMateriały edukacyjne do wystawy Historie ucha
foldery / tekstyCzy artyście wszystko wolno?Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
foldery / tekstyJęzykowy obraz świata w sztuce współczesnej_1Konspekt lekcji j. polskiego dla liceum
foldery / tekstyJęzykowy obraz świata w sztuce współczesnej_2Konspekt lekcji j. polskiego dla liceum
foldery / tekstyCo jest podstawową regułą świataKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
foldery / tekstyKim jesteśmy my - my samiKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
foldery / tekstyPopkultura w sztuce wysokiej_1Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
foldery / tekstyPopkultura w sztuce wysokiej_2Konspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum
foldery / tekstySztuka interpretacjiKonspekt lekcji j. polskiego i WOK dla liceum