Niestety

Ewa Śliwińska

• typ obiektu: grafika
  • rok powstania: 1972
  • materiał/technika: linoryt barwny, papier
  • wymiary: 52 x 77 cm
  • numer inw.: G-1940
  • reprodukcja na licencji: CC BY-SA

Wizerunek opublikowany w ramach Projektu Operacyjnego Polska Cyfrowa: Otwarta Zachęta dofinansowanego z Funduszy Europejskich
otwarta zachęta 1otwarta zachęta 2otwarta zachęta 3

Inne prace artystki w kolekcji Zachęty

• Czarno-biała grafika, format poziomego prostokąta. Cały kadr wypełniony drobnymi cegiełkami lub kostkami brukowymi, w dolnej części ułożonymi pionowo, w pozostałej części poziomo. Z prawej strony bardzo uprosozczony ciemny zarys postaci na koniu, jak dziec
    Ulica Don KichotówEwa Śliwińska1960
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Przez całą wysokość biegną spiczaste formy przypominające ostrza lub wysokie góry, utrzymane w kolorach czerni, bieli i szarości. Na samym dole drobne szare kreseczki z kropkami na górze, jak mała l
    Czoło pochoduEwa Śliwińska1961
  • Monochromatyczna grafika z brązowym rysunkiem na jasnym tle, format poziomego prostokąta. W centrum jakby ramka, zaokrąglona na górze, cieniowana drobnymi liniami i plamkami. W ramce dwa szybowce o długich, wąskich skrzydłach. Skrzydła górnego szybowca nie
    Szybowce II (Na Gocławku II)Ewa Śliwińska1962
  • Zdjęcie pracy Znak
    ZnakEwa Śliwińska1964
  • Barwna grafika, format poziomego prostokąta. Kompozycja wykreślona poziomymi i skośnymi czarnymi liniami. Na samym dole brązowy, pofalowany pas. Na nim stoi kilka niewielkich konstrukcji w kształcie litery T. W lewym górnym rogu napis JEDNA TONA, niżej, tu
    MilionEwa Śliwińska1964
  • Zdjęcie pracy Do pracy
    Do pracyEwa Śliwińska1964
  • Zdjęcie pracy Pejzaż
    PejzażEwa Śliwińska1965
  • Czarno-biała, abstrakcyjna grafika z barwnym akcentem, format poziomego prostokąta. Na jasnym tle giętkie linie: na dole dwie poprzeczne, najgrubsze. Nad nimi cieńsze, biegnące od dolnych rogów i zwężające się ku górze na kształt trójkąta. Pośrodku węższy
    Zapis M 2Ewa Śliwińska1969
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Kompozycja złożona z płynnych, falistych kształtów. Od prawego górnego rogu rozlewa się czarna plama zakrywając częściowo duży błękitny prostokąt pośrodku. Prostokąt przecinają giętkie linie w innyc
    W przestrzeniEwa Śliwińska1971
  • Zdjęcie pracy Autostrada
    AutostradaEwa Śliwińska1971
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. W dolnej części szeroki poziomy pas złożony z linii różnej grubości w odcieniach fioletu, bordo, czerni i jasnej czerwieni. Przy bocznych krawędziach pasa giętkie linie biegnące od dolnej krawędzi p
    Podróż w różowe jutroEwa Śliwińska1971
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. Dolne dwie trzecie pracy w większości wypełnia czarna płynna forma, od której ku górze i w prawą stronę odchodzą dwie odnogi jak ścieżki. Czarny kształt pokryty białymi, skośnymi liniami. Wyżej czar
    Betonowa łąkaEwa Śliwińska1972
  • Barwna grafika, format poziomego prostokąta. Na jasnym niezadrukowanym tle po lewej stronie delikatny zarys formy przypominającej przekrojone jabłko o czerwonym konturze, rozmywającym się na dole. Pośrodku ma dwie jasnoróżowe pestki. Nad jabłkiem płaski i
    Początek drogiEwa Śliwińska1972
  • Barwna grafika, format poziomego prostokąta. Kompozycja wykreślona poziomymi i skośnymi cienkimi liniami. Na nich trzy pionowe czarno-brązowe słupy, również słożone z cienkich linii. Słup najbardziej z lewej jest najwyższy, środkowy niższy i z prawej najni
    IdoleEwa Śliwińska1965
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. W centrum kompozycji splot falistych linii różnej grubości w odcieniach fioletu, bordo, szarości i jasnej czerwieni. Linie biegną mniej więcej od lewego dolnego do prawego górnego rogu. Tło jasne, n
    Podróż ku nocyEwa Śliwińska1971
  • Czarno-biała abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. Na jasnym tle dość ekspresyjne zagięte linie, jak nieregularne owale. W górnej części jeden grubszy, w dolnej wiele cieńszych, wyglądających trochę jak namazane długopisem. Owale ucięte z praw
    PrzepływyEwa Śliwińska1966
  • Barwna grafika, format poziomego prostokąta. Większość kompozycji zajmuje granatowo-niebieski kształt przypominający górę. Wzrasta ona od lewego dolnego rogu, w pobliżu prawego górnego ostro zakończony szczyt. Góra poprzecinana zygzakowatymi, cienkimi lini
    Droga z białym szczytemEwa Śliwińska1970
  • Czarno-biała, abstrakcyjna grafika z barwnym akcentem, format poziomego prostokąta. Na jasnym tle giętkie linie - w tle jasnoszare, w górnej części układające się na kształt owali, w dolnej w falującą kratkę. Całośc kompozycji przecina zygzakowaty czarny p
    Zapis M 1Ewa Śliwińska1969
  • Monochromatyczna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Cienkie jasnobrązowe linie jakby spływają z całej szerokości górnej krawędzi pracy ku prawemu dolnemu rogowi. Pomiędzy brązowymi jedna czarna. Linie są giętkie, gdzieniegdzie przerywane cz
    Na skrzyżowaniuEwa Śliwińska1966
  • Zdjęcie pracy Znak I
    Znak IEwa Śliwińska1964
  • Zdjęcie pracy Zapis M 1
    Zapis M 1Ewa Śliwińska1969

Inne prace z tej kategorii

• Zdjęcie pracy Wyspy szczęśliwe XIII
    Wyspy szczęśliwe XIIIAndrzej Basaj1974
  • Zdjęcie pracy Okno IV
    Okno IVJan Szmatloch1979
  • Czarno-biała, nieco surrealistyczna grafika, format pionowego prostokąta. Dolne dwie trzecie kompozycji czarne. Z czerni wyłania się jasny zarys nagiego kobiecego torsu, poniżej brzucha przechodzący w zwróconą w dół szyję i głowę ptaka. W lewym dolnym rogu