Irena Snarska

Ur. w 1934 roku we Lwowie.

Malarka, graficzka i rysowniczka. Ukończyła Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie w 1956 roku. Następnie studiowała w warszawskiej ASP, gdzie w 1962 roku obroniła dyplom w pracowni prof. Jana Marcina Szancera. Równolegle studiowała grafikę warsztatową w pracowni prof. Andrzeja Rudzińskiego. Pracę zawodową rozpoczęła w wytwórni filmowej Czołówka na etacie animatora. W latach 1969-1970 była stypendystką rządu francuskiego. Od 1972 roku prowadzi działalność pedagogiczną na macierzystej uczelni. Brała udział w ponad 20 wystawach indywidualnych, w wielu wystawach zbiorowych. Otrzymała wiele nagród krajowych i zagranicznych, m.in.: nagrody na Ogólnopolskich Wystawach Grafiki w Warszawie (1969, 1971, 1973, 1976), brązowy medal na IV Festiwalu Sztuk Pięknych w Warszawie (1972), medal miasta Clermont-Ferrand (1977), liczne nagrody w konkursach Najlepsza grafika roku, nagrodę na międzynarodowej wystawie UFACSI w Brukseli (1986).

Artyści
537/702

Prace artystki w kolekcji Zachęty

  • Monochromatyczna grafika, format poziomego prostokąta. Na niezadrukowanym jasnym tle pośrodku nieregularny obły kształt, mogący nieco kojarzyć się ze skrzydłami. Wewnątrz wypełniony abstrakcyjnymi jasnoróżowymi plamami przypominającymi marmur lub inny kami
    O poezji Cz. Miłosza IIrena Snarska1981
  • Monochromatyczna grafika, format pionowego prostokąta. Większość górnej części zajmują delikatne, organiczne kształty w odcieniach beżu, pełne cienkich giętkich żyłek. Poniżej drobne odręczne pismo - fragment poematu "Traktat moralny" Czesława Miłosza.
    O poezji Cz. Miłosza IIIrena Snarska1981
  • Monochromatyczna grafika, format zbliżony do kwadratu. Na jasnobeżowym tle pośrodku kształt mogący kojarzyć się z kawałkiem wydartego papieru. Pokryty jest siecią beżowych nieregularnych giętkich żyłek. Na nim brązowe odręczne pismo - fragment wiersza "Nar
    O poezji Cz. Miłosza IIIIrena Snarska1981
  • Monochromatyczna grafika, format zbliżony do kwadratu. Jasnobeżowe tło pokryte delikatną siecią linii i żyłek przypominających popękane szkło. Na nim brązowe odręczne pismo - fragment wiersza "Na śmierć Tadeusza Borowskiego" Czesława Miłosza. W dolnej częś
    O poezji Cz. Miłosza IVIrena Snarska1981
  • Monochromatyczna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Na czarnym tle jasne wzory z cienkiej siateczki linii, przypominające popękane szkło czy łuszczącą się farbę. W dolnych dwóch trzecich tworzą podłużny obły kształt z czarnym pionowym pękni
    NadziejaIrena Snarska1980
  • Monochromatyczna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Na czarnym tle jasne wzory z cienkiej siateczki linii, przypominające popękane szkło czy łuszczącą się farbę. W górnej części tworzą one subtelny organiczny kształt mogący kojarzyć się ze
    Strzęp lataIrena Snarska1980
  • Monochromatyczna grafika, format pionowego prostokąta. Na tle w odcieniach brązu i bordo wzory z cienkiej siateczki linii, przypominające popękane szkło czy łuszczącą się farbę. Od dolnej krawędzi wyrasta organiczny kształt jak drzewo, w górnej części zwie
    Wiosenne oczekiwanieIrena Snarska1980
  • Zdjęcie pracy Pulsujący czas
    Pulsujący czasIrena Snarska1979
  • Czarno-biała, abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Ciemne tło w całości pokryte cienkimi, jasnymi, nieregularnymi liniami, przypominającymi spękaną farbę.
    Pulsujący czasIrena Snarska1979
  • Barwna grafika, format pionowego prostokąta. W dolnej części czarne zarysy czterech dłoni, rozchodzących się od centrum jak promienie słońca czy płatki kwiatu. Pośrodku szary motyl. Od dłoni ku górnej krawędzi pracy biegną dwa grube rdzawoczerwone pasy, na
    Rzeczy duże i rzeczy małe IIIrena Snarska1979
  • Monochromatyczna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. Większość pracy zajmuje nieregularna, jakby rozlewająca się czarno-brązowa plama. W górnej części odchodzą od niej drobne giętkie żyłki. Tło jasnoszare. Cała kompozycja pokryta gęstą siate
    Pożegnalny lotIrena Snarska1979
  • Zdjęcie pracy Pożegnalny lot
    Pożegnalny lotIrena Snarska1979
  • Monochromatyczna abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. Większość pracy zajmuje nieregularna, jakby rozlewająca się czarno-brązowa plama. Odchodzą od niej drobne giętkie żyłki. Tło jasnoszare. Cała kompozycja pokryta gęstą siateczką linii, jak
    Spóźniony odlotIrena Snarska1979
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. W centrum ciemnobrązowy wydłużony kształt, trochę przypominający grzyba. W jego górnej części rdzawoczerwona pionowa szczelina. Po obu bokach jasnoszare tło pokryte ciemną siateczką przypominającą p
    Kiedy odlatują ptaki - wersja IIIIrena Snarska1977
  • Barwna abstrakcyjna grafika, format pionowego prostokąta. W centrum brązowy wydłużony kształt, trochę przypominający grzyba. W jego górnej części ciemna pionowa szczelina. Po obu bokach szaroniebieskie tło pokryte ciemną siateczką przypominającą pęknięcia
    Kiedy odlatują ptaki - wersja IIIIrena Snarska1977
  • Barwna grafika, format pionowego prostokąta. Na pomarańczowym tle czarne kształty. Dolną połowę zajmuje ziemia poprzecinana korzeniami. Pomiędzy nimi jasne zarysy rzeźb: popiersi i fragmentu kolumny. Ponad ziemią, nieco z lewej strony, wąska wysoka brama l
    Miejsce wspomnień, zadumy i refleksjiIrena Snarska1975
  • Barwna grafika, format pionowego prostokąta. Przy bocznych krawędziach duże pomarańczowe, obłe, organiczne formy. Wypełnione są drobnymi, zaokrąglonymi kwadracikami, trochę jak wzór na skórze krokodyla. Na dole jakby kwiat, z którego wnętrza wyłania się ni
    PrzemijanieIrena Snarska1975
  • Barwna, niemal abstrakcyjna grafika, format poziomego prostokąta. Większość kompozycji zajmuje nieregularny, czarny kształt. Na nim rdzawoczerwone kształty: pośrodku wąski i wysoki, wokół niego mniejsze, nieco przypominające liście lub płomienie. Z lewej s
    Hiszpańska balladaIrena Snarska1973