Alicja po drugiej stronie

01.06 – 17.08.2014 Alicja po drugiej stronie

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki

artyści: Włodzimierz Jan Zakrzewski, Teresa Murak, Krystiana Robb-Narbutt, Robert Maciejuk, Pedro Cabrita Reis, Jan Dobkowski, Józef Gielniak, Janusz Halicki, Maciej Haufa, Zenon Januszewski, Andrzej Kalina, Bartosz Mucha, Janusz Piotrowski, Marian Kruczek, Leszek Rózga, Krzysztof Wieczorek, Jacek Sowicki
kuratorka: Maria Świerżewska-Franczak
projekt Tralabum i mubalarT: Włodzimierz Jan Zakrzewski z udziałem Roberta Maciejuka
współpraca: Michał Silski
projekt Alicja w nie wielkim salonie: Kuba Bąkowski

Alicja po drugiej stronie (bliźniaczy projekt do Alicji w Ogrodzie Saskim Włodzimierza J. Zakrzewskiego) usytuowana została w dolnych salach Zachęty. Tu inspiracją i punktem wyjścia stały się zabawy Carrolla ze skalą, perspektywą i przestrzenią. Instalacją otwierającą, w Małym Salonie, jest Acilja w nie wielkim salonie autorstwa Kuby Bąkowskiego. Artysta odwołując się do absurdalnej logiki marzenia sennego, dzieli ciało Alicji na elementy w różnych skalach, pozycjach i barwach, by ponownie je połączyć poprzez obiektyw camery obscura lub zabytkowego aparatu fotograficznego. Stare urządzenie optyczne zadziała jak soczewka skupiająca rozszczepioną rzeczywistość. Obiekt ten, niczym ciastko z etykietką „zjedz mnie”, wprowadzi publiczność w pomniejszony świat, który będzie miała swą kontynuację w kolejnej sali — miniaturowym Gabinecie osobliwości składającym się z grafik (w dużej mierze nigdy wcześniej nie pokazywanych) i obiektów z kolekcji  Zachęty, przedstawiających fantastyczne stworzenia, pejzaże i tajemnicze przedmioty. Alicji nie udaje się zbyt długo zachować uzyskanych wymiarów, podobnie dzieje się z przestrzenią w galerii, która szybko wróci do właściwych sobie rozmiarów. Zmianę tę podkreślają jeszcze dwie prace pochodzące ze zbiorów Zachęty, silnie kontrastujące swoją skalą z pozostałymi dziełami: Bez tytułu Pedro Cabrity Reisa oraz Table House Bartosza Muchy (fragment instalacji 52 leniwe tygodnie. Paraarchitektura). Projekt zamyka instalacja Tralabum i mubalarT Włodzimierza Zakrzewskiego, w której pojawia się obecny w Ogrodzie Saskim motyw kart, jednak w zupełnie innej skali. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom świetlnym rozmiary sali są niejasne, a kluczową rolę pełni muzyka i jej związek z tajemniczą instalacją ujawniającą się dopiero wówczas, gdy widz jest odpowiednio blisko. Zakrzewski: „Instalacja dotyczy relacji między dźwiękiem i ruchem. Tytuł  Tralabum i mubalarT odnosi się do rozdziału IV książki Po tamtej stronie lustra i co Alicja tam znalazła, zawartość tego rozdziału i jego bohaterowie Tralabum i Tralabim mają liczne konotacje muzyczne i tańczą razem z Alicją”.

Wystawy
166/821

Prace na wystawie

  • Zdjęcie pracy projekt Anna Piwowar
    projekt Anna Piwowar
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
  • Zdjęcie pracy Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA
    Alicja po drugiej stronie, widok ekspozycji, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2014, fot. Marek Krzyżanek, CC BY-SA

Prace artystów w kolekcji Zachęty

  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata V
    Z cyklu Przedłużenie lata V Jan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata VI
    Z cyklu Przedłużenie lata VIJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata VII
    Z cyklu Przedłużenie lata VIIJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata VIII
    Z cyklu Przedłużenie lata VIIIJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Gdy wieje wiatr
    Gdy wieje wiatrJan Dobkowski1975
  • Zdjęcie pracy Duch
    DuchJan Dobkowski1975
  • Zdjęcie pracy Akwarium
    AkwariumJan Dobkowski1975
  • Zdjęcie pracy Zespolenie
    ZespolenieJan Dobkowski1976
  • Zdjęcie pracy Próba styku
    Próba stykuJan Dobkowski1976
  • Zdjęcie pracy Otchłań
    OtchłańJan Dobkowski1976
  • Zdjęcie pracy Wszechbędąca, akcja w plenerze z udziałem Marii Dobkowskiej
    Wszechbędąca, akcja w plenerze z udziałem Marii DobkowskiejJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Przedłużenie lata, akcja na dachu pracowni artysty przy ul. Chłodnej, Warszawa
    Przedłużenie lata, akcja na dachu pracowni artysty przy ul. Chłodnej, WarszawaJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata IV
    Z cyklu Przedłużenie lata IVJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata II
    Z cyklu Przedłużenie lata IIJan Dobkowski1969
  • Kompozycję wypełniają czerwone plamy, kleksy, dziwne przekroje, niekiedy przybierające kształt poszczególnych części ciała kobiety: oczu, ust, piersi, nóg. Tło niebieskie.
    Zachłanna kobietaJan Dobkowski1970
  • Z nieforemnych, pomarańczowych plam wyłaniają się dwie postaci bez głów, pochylone do przodu, jakby się przewracały. Wyraźnie zaznaczono ich dłonie skierowane do siebie oraz uda, łydki i stopy. Tło turkusowe.
    Prowadził ślepy ślepegoJan Dobkowski1970
  • Obraz dynamiczny, radosny. Kompozycję wypełniają różnokolorowe plamy, kleksy, dziwne przekroje, niekiedy przybierające kształt poszczególnych części ciała kobiety: oczu, ust, piersi, nóg. Wydaje się, że obraz żyje własnym życiem: nogi biegną, ręce coś chwy
    EuforiaJan Dobkowski1973
  • Obraz składa się z wygiętych biało-szarych linii przypominających słoje drzewa. W części środkowej, przy górnej krawędzi elipsa, której krawędź na górze przybiera kształt ust.
    Wielki dzieńJan Dobkowski1980
  • Przez środek obrazu, wymalowana pionowa, niebieska oś. Przy niej od strony lewej i prawej zbiegają się niebiesko-fioletowe, równoległe do siebie linie. Kompozycja przypomina przedziałek i włosy równo zaczesane na dwie strony.
    Moja rzeka IIJan Dobkowski1980
  • Szare tło obrazu zamalowane gęsto białymi cienkimi równoległymi liniami. Linie pionowe tworzą cztery grupy, kształtem przypominające wysoką trawę. Linie poziomie przywołują na myśl taflę wody.
    Drzewa Jana D.Jan Dobkowski1980
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata I
    Z cyklu Przedłużenie lata IJan Dobkowski1969
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Przedłużenie lata III
    Z cyklu Przedłużenie lata IIIJan Dobkowski1969
  • Fotografia o formacie kwadratu. Bardzo jasne pomieszczenie biurowe z fotelem na pierwszym planie. Na tle wysokiego, łukowatego okna na barierce stoi bokiem nagi ciemnowłosy mężczyzna.
    S.B. 2000, z cyklu OsiemRobert Maciejuk2000
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuRobert Maciejuk1996
  • Zdjęcie pracy Paszport rodzinny - Klub Polsatu
    Paszport rodzinny - Klub PolsatuRobert Maciejuk1996
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuRobert Maciejuk2004
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuRobert Maciejuk2004
  • Zdjęcie pracy Forma
    FormaTeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Słońce
    Z cyklu SłońceTeresa Murak1998
  • Zdjęcie pracy Z cyklu Słońce
    Z cyklu SłońceTeresa Murak1998
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd I
    Lady's Smock. Wgląd ITeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd II
    Lady's Smock. Wgląd IITeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd III
    Lady's Smock. Wgląd IIITeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd IV
    Lady's Smock. Wgląd IVTeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd V
    Lady's Smock. Wgląd VTeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Lady's Smock. Wgląd VI
    Lady's Smock. Wgląd VITeresa Murak1975
  • Zdjęcie pracy Papier z ziarnem I
    Papier z ziarnem ITeresa Murak1992
  • Zdjęcie pracy Papier z ziarnem II
    Papier z ziarnem IITeresa Murak1992
  • Zdjęcie pracy Papier z ziarnem III
    Papier z ziarnem IIITeresa Murak1992
  • Zdjęcie pracy Papier z ziarnem IV
    Papier z ziarnem IVTeresa Murak1992
  • Zdjęcie pracy Jeden grypowy dzień z życia mojego ojca
    Jeden grypowy dzień z życia mojego ojcaKrystiana Robb-Narbutt2005
  • Zdjęcie pracy Góra
    GóraKrystiana Robb-Narbutt2005
  • Zdjęcie pracy Pamięci Louise Bourgeois
    Pamięci Louise BourgeoisKrystiana Robb-Narbutt2005
  • Zdjęcie pracy Kiss
    KissKrystiana Robb-Narbutt2005
  • Zdjęcie pracy Gniazdo 1
    Gniazdo 1Krystiana Robb-Narbutt
  • Zdjęcie pracy Gniazdo 2
    Gniazdo 2Krystiana Robb-Narbutt
  • Zdjęcie pracy Wspomnienie czarnej góry
    Wspomnienie czarnej góryKrystiana Robb-Narbutt
  • Zdjęcie pracy Przejście
    PrzejścieKrystiana Robb-Narbutt2003
  • Zdjęcie pracy Wspomnienie spotkania z górą
    Wspomnienie spotkania z górąKrystiana Robb-Narbutt2003
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu (Warswava)
    Bez tytułu (Warswava)Pedro Cabrita Reis1998
  • Zdjęcie pracy Wieża Babel VI
    Wieża Babel VIAndrzej Kalina1986
  • Zdjęcie pracy Wieża Babel V
    Wieża Babel VAndrzej Kalina1986
  • Zdjęcie pracy Wieża Babel IX
    Wieża Babel IXAndrzej Kalina1987
  • Zdjęcie pracy Wieża Babel X
    Wieża Babel XAndrzej Kalina1987
  • Zdjęcie pracy 52 leniwe tygodnie. Paraarchitektura
    52 leniwe tygodnie. ParaarchitekturaBartosz Mucha2011
  • Zdjęcie pracy Łasiczka
    ŁasiczkaJacek Sowicki1962
  • Zdjęcie pracy Nr 6 z cyklu Chorągiewki
    Nr 6 z cyklu ChorągiewkiJacek Sowicki1976
  • Zdjęcie pracy Nr 1 z cyklu Inf.
    Nr 1 z cyklu Inf.Jacek Sowicki1973
  • Zdjęcie pracy Nr 6 z cyklu Chorągiewki
    Nr 6 z cyklu ChorągiewkiJacek Sowicki1981
  • Zdjęcie pracy Nr 7 z cyklu Chorągiewki
    Nr 7 z cyklu ChorągiewkiJacek Sowicki1981
  • Zdjęcie pracy Blue moon
    Blue moonJacek Sowicki1987
  • Zdjęcie pracy Mięciutki struś
    Mięciutki struśJacek Sowicki1978
  • Zdjęcie pracy Demon
    DemonJacek Sowicki1987
  • Zdjęcie pracy Straszne skutki patientii
    Straszne skutki patientiiJacek Sowicki1981
  • Zdjęcie pracy Ostatnie wakacje
    Ostatnie wakacjeJacek Sowicki1981
  • Zdjęcie pracy Lepsza i gorsza firanka
    Lepsza i gorsza firankaJacek Sowicki1981
  • Zdjęcie pracy Ornamenty
    OrnamentyJanusz Halicki1974
  • Zdjęcie pracy Tryptyk
    TryptykJanusz Halicki1974
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuJanusz Halicki1978
  • Zdjęcie pracy Flora - Szczęście sprzyja śmiałym
    Flora - Szczęście sprzyja śmiałymJanusz Piotrowski1980
  • Zdjęcie pracy Keep smiling
    Keep smilingJanusz Piotrowski1981
  • Zdjęcie pracy Czasy się zmieniają i my się zmieniamy
    Czasy się zmieniają i my się zmieniamyJanusz Piotrowski1981
  • Zdjęcie pracy Kraków
    KrakówJanusz Piotrowski
  • Zdjęcie pracy Kowary
    KowaryJózef Gielniak1957
  • Zdjęcie pracy Sanatorium IV
    Sanatorium IVJózef Gielniak1958
  • Zdjęcie pracy Sanatorium IV
    Sanatorium IVJózef Gielniak1958
  • Zdjęcie pracy Sanatorium V
    Sanatorium VJózef Gielniak1958
  • Zdjęcie pracy Sanatorium V
    Sanatorium VJózef Gielniak1958
  • Zdjęcie pracy Jesień w Bukowcu
    Jesień w BukowcuJózef Gielniak1959
  • Zdjęcie pracy Jesień w Bukowcu
    Jesień w BukowcuJózef Gielniak1959
  • Zdjęcie pracy Bukowiec dla syna
    Bukowiec dla synaJózef Gielniak1969
  • Zdjęcie pracy Mury (Wersja druga)
    Mury (Wersja druga)Krzysztof Wieczorek1982
  • Zdjęcie pracy O pięć mil
    O pięć milKrzysztof Wieczorek1982
  • Zdjęcie pracy O pięć mil
    O pięć milKrzysztof Wieczorek1982
  • Zdjęcie pracy Drugi brzeg
    Drugi brzegKrzysztof Wieczorek1982
  • Zdjęcie pracy Gdzieś obok
    Gdzieś obokKrzysztof Wieczorek1983
  • Zdjęcie pracy Druga strona
    Druga stronaKrzysztof Wieczorek1984
  • Zdjęcie pracy Zerwane mosty
    Zerwane mostyKrzysztof Wieczorek1984
  • Zdjęcie pracy Relikty - ziemia
    Relikty - ziemiaLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Relikty - ziemia
    Relikty - ziemiaLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Relikty - cisza
    Relikty - ciszaLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Relikty - cisza
    Relikty - ciszaLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Dachy miasteczka
    Dachy miasteczkaLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Wspomnienie
    WspomnienieLeszek Rózga1962
  • Zdjęcie pracy Areopag
    AreopagLeszek Rózga1963
  • Zdjęcie pracy Areopag
    AreopagLeszek Rózga1963
  • Zdjęcie pracy Megalomania
    MegalomaniaLeszek Rózga1963
  • Zdjęcie pracy Osadnicy
    OsadnicyLeszek Rózga1964
  • Zdjęcie pracy Nokturn (Przenikanie V)
    Nokturn (Przenikanie V)Leszek Rózga1969
  • Zdjęcie pracy Babie lato
    Babie latoLeszek Rózga1972
  • Zdjęcie pracy Gniazdko
    GniazdkoLeszek Rózga1972
  • Zdjęcie pracy Pocitelij
    PocitelijLeszek Rózga1973
  • Zdjęcie pracy Pocitelij
    PocitelijLeszek Rózga1973
  • Zdjęcie pracy Ulotne chwile
    Ulotne chwileLeszek Rózga1973
  • Zdjęcie pracy Małgośka
    MałgośkaLeszek Rózga1973
  • Zdjęcie pracy Małgośka
    MałgośkaLeszek Rózga1973
  • Zdjęcie pracy Blisko i daleko
    Blisko i dalekoLeszek Rózga1974
  • Zdjęcie pracy Impromptu - matce mojej
    Impromptu - matce mojejLeszek Rózga1975
  • Zdjęcie pracy Dzień wczorajszy
    Dzień wczorajszyLeszek Rózga1975
  • Zdjęcie pracy Dwa pejzaże nostalgiczne
    Dwa pejzaże nostalgiczneLeszek Rózga1976
  • Zdjęcie pracy Pejzaż wiosenny z kawką
    Pejzaż wiosenny z kawkąLeszek Rózga1976
  • Zdjęcie pracy Pejzaż wiosenny
    Pejzaż wiosennyLeszek Rózga1976
  • Zdjęcie pracy Pejzaż wiosenny z przeczuciem Madonny
    Pejzaż wiosenny z przeczuciem MadonnyLeszek Rózga1977
  • Zdjęcie pracy Pejzaż wiosenny z drogą - Staszkowi F. dedykuję
    Pejzaż wiosenny z drogą - Staszkowi F. dedykujęLeszek Rózga1977
  • Zdjęcie pracy Dydaktyka lata
    Dydaktyka lataLeszek Rózga1978
  • Zdjęcie pracy Szkicownik z lata
    Szkicownik z lataLeszek Rózga1978
  • Zdjęcie pracy Kępa trawy
    Kępa trawyLeszek Rózga1978
  • Zdjęcie pracy Dla Pauliny
    Dla PaulinyLeszek Rózga1979
  • Zdjęcie pracy Dla Pauliny
    Dla PaulinyLeszek Rózga1979
  • Zdjęcie pracy Jesienny gaik
    Jesienny gaikLeszek Rózga1979
  • Zdjęcie pracy Jesienny gaik
    Jesienny gaikLeszek Rózga1979
  • Zdjęcie pracy Pejzaż marcowy z czystym niebem
    Pejzaż marcowy z czystym niebemLeszek Rózga1980
  • Zdjęcie pracy Wejście (z autoportretem)
    Wejście (z autoportretem)Leszek Rózga1980
  • Zdjęcie pracy Zima
    ZimaLeszek Rózga1985
  • Zdjęcie pracy Dwie gałązki jabłoni
    Dwie gałązki jabłoniLeszek Rózga1985
  • Zdjęcie pracy Pustać
    PustaćLeszek Rózga1985
  • Zdjęcie pracy Nad Pilicą
    Nad PilicąLeszek Rózga1985
  • Zdjęcie pracy W akcji żniwnej
    W akcji żniwnejLeszek Rózga1963
  • Zdjęcie pracy Pejzaż marcowy z różą
    Pejzaż marcowy z różąLeszek Rózga1982
  • Zdjęcie pracy Martwa natura
    Martwa naturaMaciej Haufa1978
  • Zdjęcie pracy Martwa natura
    Martwa naturaMaciej Haufa1979
  • Zdjęcie pracy Exlibris
    ExlibrisMaciej Haufa1979
  • Zdjęcie pracy Martwa natura
    Martwa natura Maciej Haufa1980
  • Zdjęcie pracy Podrywacz
    PodrywaczMarian Kruczek
  • Zdjęcie pracy Rysunek dziecka nr 2
    Rysunek dziecka nr 2Włodzimierz Jan Zakrzewski1992
  • Zdjęcie pracy Trzy razy ja. Nr 3
    Trzy razy ja. Nr 3Włodzimierz Jan Zakrzewski1993
  • Zdjęcie pracy Barwy Polski /Granice/
    Barwy Polski /Granice/Włodzimierz Jan Zakrzewski2000
  • Zdjęcie pracy Barwy Polski /Zwierciadło/
    Barwy Polski /Zwierciadło/Włodzimierz Jan Zakrzewski2000
  • Zdjęcie pracy Barwy Polski /Symbole/
    Barwy Polski /Symbole/Włodzimierz Jan Zakrzewski2000
  • Zdjęcie pracy Barwy Polski /Ziemie/
    Barwy Polski /Ziemie/Włodzimierz Jan Zakrzewski2000
  • Zdjęcie pracy Dwa pejzaże (Warszawa / Warwick) nr 2
    Dwa pejzaże (Warszawa / Warwick) nr 2Włodzimierz Jan Zakrzewski1995
  • Zdjęcie pracy Parada w porcie z cyklu Wybrzeże
    Parada w porcie z cyklu WybrzeżeZenon Januszewski1961
  • Zdjęcie pracy W porcie rybackim z cyklu Wybrzeże
    W porcie rybackim z cyklu WybrzeżeZenon Januszewski1961
  • Zdjęcie pracy Straż fabryczna (20-lecie PRL)
    Straż fabryczna (20-lecie PRL)Zenon Januszewski1962
  • Zdjęcie pracy Pająki
    PająkiZenon Januszewski1968
  • Zdjęcie pracy Ryba III
    Ryba IIIZenon Januszewski1968
  • Zdjęcie pracy Akt
    AktZenon Januszewski1972
Powiązane materiały
  • Grafika obiektu: Zachęta. Czerwiec, lipiec, sierpień 2014
    mediateka / foldery / teksty
    Zachęta. Czerwiec, lipiec, sierpień 2014
    Magazyn
  • Grafika obiektu: Alicja po drugiej stronie
    mediateka / plakaty
    Alicja po drugiej stronie
  • Grafika obiektu: Alicja po drugiej stronie
    mediateka / wideo dokumentacja
    Alicja po drugiej stronie

Informacje

Alicja po drugiej stronie
01.06 – 17.08.2014

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
pl. Małachowskiego 3, 00-916 Warszawa
Zobacz na mapie

Godziny otwarcia:
wtorek – niedziela godz. 12–20
czwartek – wstęp wolny    
kasa biletowa czynna do godziny 19.30