Publikacja udostępniana jest na licencji Creative Commons Creative Commons Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach 3.0 Polska.
kuratorka: Karolina Wiktor
moderator: dr hab. Marcin Grynberg
współpraca merytoryczna: Obywatele Nauki
współpraca ze strony Zachęty: Julia Leopold, Marta Miś, Zofia Dubowska
warsztaty: EduAkcja, dział edukacji Zachęty
grafika: Paprotnik Studio
partner: Instytut Adama Mickiewicza
sponsorzy: HBO, Lidex, Kawa.ska
dziękujemy także Fundacji Gessel dla Zachęty — Narodowej Galerii Sztuk
Data powstania: 25.10.2014
Anna Maria Wieczorek (neurokognitywistka, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, SWPS w Warszawie), Aleksandra Kołodziej (neurokognitywistka, SWPS w Warszawie), Zuzanna Wodyk (neurokognitywistka, SWPS w Warszawie): Neurogra – narzędzie do ćwiczenia zdolności intelektualnych. Wystąpienie w ramach panelu Dialog. Przez wirtualny świat do lepszego rozumienia rzeczywistości i nas samych.
Konferencja Kultura i neuronauka, Zachęta, 25.10.2014
Anna Maria Wieczorek: doktorantka w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Badaniem mózgu i procesów poznawczych zajmuje się na co dzień. Szczególnie interesują ją zagadnienia dotyczące starzenia się i neuronalnych podstaw zmian związanych z wiekiem. Bada wpływ intensywnych treningów zdolności intelektualnych na rozwój człowieka dorosłego. Kierownik grantu badawczego Narodowego Centrum Nauki i laureatka X edycji konkursu VENTURES Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.
Aleksandra Kołodziej: studentka V roku Neurokognitywistyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. W ciągu ostatnich kilku lat Przewodnicząca Koła Neuronauki oraz jedna z głównych organizatorek Dnia Mózgu na SWPS. Przede wszystkim zajmuje się treningami poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. Jej zainteresowania naukowe skupiają także się na funkcjonowaniu poznawczym na poziomie behawioralnym oraz elektrofizjo logicznym u osób z depresją – tematykę tę będzie realizowała w ramach projektu finansowanego z programu dla młodych naukowców Diamentowy Grant.
Zuzanna Wodyk: studentka Neurokognitywistyki i Projektowania Interakcji Człowiek-Technologia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Od kilku lat jako asystent badań zajmuje się treningami poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. W ostatnim czasie rozwija się w obszarze UX Designu – interesują ją badania użyteczności oraz projektowanie rozwiązań mobilnych i webowych. Obecnie pisze także pracą magisterską dotyczącą autoregulacji i funkcjonowania poznawczego osób uzależnionych od pornografii za pomocą obserwacji wskaźników psychofizjologicznych.
galeria zdjęć
Kultura i neuronaukaKonferencja i warsztatyaudio
Kultura i neuronaukaJoanna Jeśman. O związkach sztuki z medycynąaudio
Kultura i neuronaukaDr Mateusz Hohol. Kultura w kognitywistyce i kognitywistyka w kulturzeaudio
Kultura i neuronaukaProf. Piotr J. Durka. Przyszłość jest już dzisiaj, tylko nierówno rozłożona. Interfejsy mózg–komputer i technologie asystująceaudio
Kultura i neuronaukaMaciej Skorko. Wpływ gier komputerowych na sprawność umysłowąaudio
Kultura i neuronaukaDr Marzena Żylińska. Neuroplastyczność. Jak długo mózg może się zmieniać?audio
Kultura i neuronaukaKarolina Wiktor. Rajd po Afazji. Meta – konferencja Kultura i neuronaukaaudio
Kultura i neuronaukaAbi Roper. Rehabilitacja komputerowa – afazja włącza się do rozmowyaudio
Kultura i neuronaukaMarcin Wichrowski. Rola multimediów i aplikacji mobilnych w poprawie jakości życia afatykówaudio
Kultura i neuronaukaJan P. Matuszyński, Przemysław Chruścielewski, Artur Dąbrowski. Bohaterowie filmu Deep Loveaudio
Kultura i neuronaukaJoanna Zajączkowska. Pacjent w procesie – Aktywna Rehabilitacja