Kultura i neuronauka
Anna Maria Wieczorek, Aleksandra Kołodziej, Zuzanna Wodyk. Neurogra–narzędzie do ćwiczenia zdolności intelektualnych
audio

kuratorka: Karolina Wiktor
moderator: dr hab. Marcin Grynberg
współpraca merytoryczna: Obywatele Nauki
współpraca ze strony Zachęty: Julia Leopold, Marta Miś, Zofia Dubowska
warsztaty: EduAkcja, dział edukacji Zachęty
grafika: Paprotnik Studio
partner: Instytut Adama Mickiewicza
sponsorzy: HBO, Lidex, Kawa.ska

dziękujemy także Fundacji Gessel dla Zachęty — Narodowej Galerii Sztuk

Data powstania: 25.10.2014

Anna Maria Wieczorek (neurokognitywistka, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, SWPS w Warszawie), Aleksandra Kołodziej (neurokognitywistka, SWPS w Warszawie), Zuzanna Wodyk (neurokognitywistka, SWPS w Warszawie): Neurogra – narzędzie do ćwiczenia zdolności intelektualnych. Wystąpienie w ramach panelu Dialog. Przez wirtualny świat do lepszego rozumienia rzeczywistości i nas samych.

Konferencja Kultura i neuronauka, Zachęta, 25.10.2014

Anna Maria Wieczorek: doktorantka w Instytucie Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Badaniem mózgu i procesów poznawczych zajmuje się na co dzień. Szczególnie interesują ją zagadnienia dotyczące starzenia się i neuronalnych podstaw zmian związanych z wiekiem. Bada wpływ intensywnych treningów zdolności intelektualnych na rozwój człowieka dorosłego. Kierownik grantu badawczego Narodowego Centrum Nauki i laureatka X edycji konkursu VENTURES Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Aleksandra Kołodziej: studentka V roku Neurokognitywistyki w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. W ciągu ostatnich kilku lat Przewodnicząca Koła Neuronauki oraz jedna z głównych organizatorek Dnia Mózgu na SWPS. Przede wszystkim zajmuje się treningami poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. Jej zainteresowania naukowe skupiają także się na funkcjonowaniu poznawczym na poziomie behawioralnym oraz elektrofizjo logicznym u osób z depresją – tematykę tę będzie realizowała w ramach projektu finansowanego z programu dla młodych naukowców Diamentowy Grant.

Zuzanna Wodyk: studentka Neurokognitywistyki i Projektowania Interakcji Człowiek-Technologia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Od kilku lat jako asystent badań zajmuje się treningami poznawczymi i jest jednym ze współtwórców portalu Neurogra.pl. W ostatnim czasie rozwija się w obszarze UX Designu – interesują ją badania użyteczności oraz projektowanie rozwiązań mobilnych i webowych. Obecnie pisze także pracą magisterską dotyczącą autoregulacji i funkcjonowania poznawczego osób uzależnionych od pornografii za pomocą obserwacji wskaźników psychofizjologicznych.

Powiązane wydarzenie

  • Grafika wydarzenia: Kultura i neuronauka
    25.10.2014 (SOB) 00:00
    Kultura i neuronauka
    Konferencja i warsztaty
    Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta
Zobacz także
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukagaleria zdjęć
    Kultura i neuronauka
    Konferencja i warsztaty
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Joanna Jeśman. O związkach sztuki z medycyną
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Dr Mateusz Hohol. Kultura w kognitywistyce i kognitywistyka w kulturze
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Prof. Piotr J. Durka. Przyszłość jest już dzisiaj, tylko nierówno rozłożona. Interfejsy mózg–komputer i technologie asystujące
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Maciej Skorko. Wpływ gier komputerowych na sprawność umysłową
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Dr Marzena Żylińska. Neuroplastyczność. Jak długo mózg może się zmieniać?
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Karolina Wiktor. Rajd po Afazji. Meta – konferencja Kultura i neuronauka
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Abi Roper. Rehabilitacja komputerowa – afazja włącza się do rozmowy
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Marcin Wichrowski. Rola multimediów i aplikacji mobilnych w poprawie jakości życia afatyków
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Jan P. Matuszyński, Przemysław Chruścielewski, Artur Dąbrowski. Bohaterowie filmu Deep Love
  • Grafika obiektu: Kultura i neuronaukaaudio
    Kultura i neuronauka
    Joanna Zajączkowska. Pacjent w procesie – Aktywna Rehabilitacja